
Dette artige stoffet av "bondegård, litt amerikanskt stil" fikk jeg sydd flere par grytekluter.
Å finne sånne små lapper fra barnebarna på hodeputen..... hjertet mitt smelter.

Jeg er ofte litt frekk med farger når jeg syr. Denne løperen i sitrongult og svart ble penere enn jeg forventet. Jeg har gått tur i de svenske dype skoger bokstavelig sagt og det kjentes så godt og fredfylt. Stiene foran meg var fulle av løv og myke å gå på. Ingen snø her enda, i et lite tankestreif vet jeg at bjørnen kanskje ikke e gått i hi heller enda. Det skal være mange av dem her rundt i granskogen i Strømsund kommune sier statistikken. Men nede i landsbygda sier alle det er trygt å bevege seg i skogen men litt på vakt er det likevel greit å være.
På syrommet er julestoffene kommet fram. Akkurat som det kjennes litt tidlig, men ting tar tid og jeg syr litt grytelapper og småduker til julemessa og til julegave eska Hemmeligheten for min tilbaketrukne tilværelse i dag er forsåvidt ingen hemmelighet. Forleden var jeg i Namsos på stoffbutikken og fylte opp det digre stofflageret mitt igjen.
Det å komme inn i en stoffbutikk, er som å komme inn i en godtebutikk hver gang. Stoffer i alle farger og kvaliteter og jeg nyter det til fulle.
Nå som småfuglene samler seg for å dra mot sør, har jeg sydd noen nye puter med fantasi fugler på. Som sagt tidligere, det er bare fantasien som kan stoppe en.
Jeg prøvde meg på en liten brikke, fritt etter en ide på Pinterest.
I dag er det 1. oktober og siste høstmåneden. Glad høstdag ønskes dere alle.
Nå har høsten
inntatt Sømnalandet, sommeren er definitivt over. Vi som er sommerbarn liker ikke omstillingen noe særlig. Det er vått og kaldt og sola er lavt når den kommer fram. Ubevist syr jeg i høstfarger.
Nå som vi går mot jul, sakte men sikkert, blir det sydd litt dukkeklær. Det er herlig småsøm i seine høstkvelder.
Nå blir det luer, kjoler dukkeklær. 
I mitt inneste håpet jeg på en tomatavling uten sidestykke og det fikk jeg. Hele sommeren har jeg gått og vannet og kikket på de små gule tomat blomstrene som liksom aldri endret seg. Når skulle det bli tomat??? Da jeg tilslutt fant disse tre kunne jeg ikke annet enn å flire. I fjord fikk jeg en grønn mini tomat, iår ble det tre, et framskritt vil jeg si.ETTER REGN KOMMER SOL.Jo akkurat nå har vi desidert det dårligste sommerværet i Norge. Vi feirer St Hans i kveld, årets lyseste kveld og sol...