tirsdag 9. november 2021

Mørketid


VI har fått mørketid, Nå er det ingen vei tilbake. Merket det tydelig da vi stilte klokka om til vintertid. På en måte er dette den verste årstiden vi går i møte nå som dagslyset uteblir halve døgnet. 
I dag har vi hatt en flott dag med litt sol, men huset vårt står på skyggesiden dessverre.
Jeg har begynt å sy ferdig det som jeg skal ha med på julemessa neste helg. Som alltid gruer jeg meg mest, men det går oftest bra. Ikke akkurat min rolle å være en selger. 




Har sydd to slike sminkevesker i dag. Stoffet ble kjøpt på Stoff og Stil for noen år siden. Blir de ikke solgt havner de sammen med julegavene i den store eska. 
Har allerede begynt å pakke inn, litt sein i år, men det er jo noen uker igjen heldigvis.



 Fra restekurven fant jeg noen gamle julestoffer og det ble et par grytekluter også. Jeg er litt svak for stoffer med motiv på. Tror jeg har sydd utallige grytekluter med julemotiv. 
Alle er borte så enten solgt eller gitt i gave.



I helga hadde vi besøk av minste barnebarnet som allerede er blitt  10 år.  Lekekassen ble båret av loftet igjen og det var en fornøyelse å ha henne her. Barna er det beste vi har i livet, uansett alder og hvem de hører til. 
Ha en flott dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...