fredag 11. mars 2011

Lag navnelapper selv.

En dag kom jeg over et veldig smart tips her fra en annen blogger. Hun hadde laget sine egne navnelapper. Syntes det var kjempesmart og i går fikk jeg endelig prøvd å lage mine egne.
Først måtte jeg lage en prøve på et ark. Jeg skrev navnet jeg ville ha på hele arket,( dette fordi papiret som brukes til å overføre bilder til stoff er ganske dyrt) Så måtte jeg speilvende skriften for å få den riktig når lappene skal strykes på båndet. Alt ialt fikk jeg 78 lapper og var så fornøyd.
Jeg bruker vanlig bendelbånd , klipper ut et navn og legger rettsiden ned og stryker med varmt strykejern til lappen fester seg. Etter på kutter jeg båndet og vips har jeg en navnelapp. Nå gleder jeg med bare til å sy slik at jeg får se resultatet.

2 kommentarer:

  1. Supert tips! Har lurt på hvordan jeg skal få laget egne merkelapper hjemme. Her er svaret :-)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for en kreativ løsning, dette skal jeg også prøve meg på etterhvert. :-) Fin blogg forresten...

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...