fredag 24. september 2021

drit i lykken, vær glad

 har høsten inntatt Sømnalandet, sommeren er definitivt over. Vi som er sommerbarn liker ikke omstillingen noe særlig. Det er vått og kaldt og sola er lavt når den kommer fram. Ubevist syr jeg i høstfarger. 
To par nye grytekluter ble det sydd og nå blir det litt å legge bort til julemessa, hvis det blir i år.







Men i alt som visner og dør fant jeg denne nyperosen, ung og frisk i sinn og skinn. Tenker mange av oss gamle damer ønsker å være som en duggfrisk nyperose, men sannheten er ofte en annen he he he.  (skrukket nype)


Men det er mange lyspunkter selv på en høstdag. Jeg og denne herren feiret 35 års bryllupsdag 20. september. Han er klippen som alltid er der.


Nå som vi går  mot jul, sakte men sikkert, blir det sydd litt dukkeklær. Det er herlig småsøm i seine høstkvelder. 

ORD FOR DAGEN

Drit i lykken,
vær glad. 👵👵

2 kommentarer:

  1. Jeg ønsker dere begge mine aller beste gratulasjoner med bryllupsdagen ... og herren din er definitivt ikke en vissen hyben, og jeg er ganske sikker på at hans kjære giftede kone ikke er det heller. Jeg ønsker deg toppform for de neste årene ... neste sommer kommer - forventning :-))))
    Gryteholderne er flotte!
    Mange hilsener og stor klem Viola

    SvarSlett
  2. Gratulerer med bryllupsdagen, litt på etterskudd👍 ja når minusgrader kommer nattestid er det nok ikke lenge før vinteren er her heller men vi har hatt nydelige dager med sol i lang tid nå så kan ikke klage. Hver årstid har sin sjarm. Fine dukkeklær du syr.

    SvarSlett

Langs hver en vei...

 Da jeg tok på joggeskoene i går for en gåtur, var det lenge siden sist. Med en nyoperert kropp (for 14 dager siden) , har jeg tatt det litt...