tirsdag 16. juni 2026

Hurra for meg idag.


Som årene går, jeg fyller 72 år i dag, heldige meg. Livet kunne lett tatt en annen vending, men her er jeg, glad og fornøyd. Jeg skal leve lykkelig de årene jeg er tildelt.  I morgen vet vi så lite om, og sånn må det være. Som et sommerbarn jeg er, gleder jeg meg over sommeren vi er inni. Akkurat i dag henger tåken langt nedover fjellene, graderstokken viser bare 11 grader. Men naturen gir i full monn uansett. Alt blomstrer nå mot st.Hans og lukten ute er fornøyelig. Må stoppe opp og puste inn, syrinen er vakker i år og er som en stor rosa/lilla ball. Har aldri sett slik blomstring her før. 

Jeg kan ikke skryte på meg noen hage, men sommerblomster har jeg kjøpt og plantet ute på terrassen. Som tidligere sagt trives alle vekster hos meg, både de pene og de vi egentlig skal røske opp og kaste unna. Iår har alle fått leve sitt liv uten min innblanding.










Sist vi var i Bindal ble det endelig tid til en tur. Å tråkke gamle stier er artig og jeg gleder meg over å se dyr på beite og ikke minst at små kalvene er frie rundt kua. Her var de i fri natur og gjorde glade hopp da vi kom, for en lykke.



 På syrommet er vi bestevenner, jeg og symaskina. Den er bestevenn som alltid. Noen stunder har vi tilbringet i lag også disse dagene.

Men nå skal mat lages, kaker pyntes og en liten varmrett kokes ferdig. Heldige meg venter barn og barnebarn pluss pluss. Må også du ha en fin dag.💗

tirsdag 2. juni 2026

Juni er her.

Sommer måneden juni står for døren med alle sine håp og ønsker. Vi fikk en  nydelig dag med temperaturer mot 20 gr og sol 1.juni. Utpå dagen slo havskodda inn. Med grå og fuktig luft. I dag ser det ut som den letter litt opp. Vi er lovet varme dager fremover og forventer det slår til. Vi har som vanlig all forventning til sommernen, hvert år. Noen ganger blir vi skuffet, men aldri mister vi håpet. Vi er heldige som bor på denne prikken Helgeland på kartet. 
Ren luft, nydelige turterreng og frihet rundt omkring. Er ydmyk og takknemmelig. 
Da jeg var i Oslo fikk jeg kjøpt noen nye stoffer og her er to toalettvesker i nydelig brokadestoff med fugler i alle fasonger. 
Tenkte på å kjøpe dette stoffet for å sy meg en sommerjakke, men men.

En grytelapp blir det alltid sydd uansett.

Sydde to vesker, også kjøpt i Oslo, det er så artig med nye stoff som bare venter på å bli noe. Veskene er sydd uten mønster og ble ganske fine. De blir til salg på messene som kommer.



Noen ganger blir det mat "ute". Jeg med nydelig Natchos. Smakte helt fortreffelig og kunne ikke kjøpt noe bedre. Mat og øl ute er ikke alltid for vanlige folk med prisene som herjer landet, men det vil komme bedre tider.

Unn deg noe godt til middag i dag,  mitt motto er at vi må spise noe godt og gjøre noe artig hver dag.
 Og alltid er nye dager der ute.😇

Hurra for meg idag.

Som årene går, jeg fyller 72 år i dag, heldige meg. Livet kunne lett tatt en annen vending, men her er jeg, glad og fornøyd. Jeg skal leve l...