onsdag 30. oktober 2019

Marimekko på "loppis"

På en av mine utallige loppis kjøp i Sverige, kom jeg over dette Marimekko stoffet.  Det ble 3 nye mapper til julemessa og enda har jeg mye igjen heldigvis. Det vises ikke så godt på bildet, men den øverste er sydd i veskeplast og veldig super når en kan se innholdet. Blir sydd flere slike som blir julegaver.


Hadde et nydelig hundestoff fra forrige år. Måtte bare sy dette pennalet/toalettmappen. Enten blir det en gave til en liten gutt eller til alle som har hunder i familien for småsaker til den firbente.


Som ikke det er nok, ble denne også ferdigsydd.  Påfuglstoff også fra Sverige.

Vi har hatt noen perfekte dager for gåturer. Naturen her er så flott og jeg sier til meg selv hver vinter når snø og storm gjør det utelukket å gå tur.... at når det blir bare blir godt vær skal jeg ut på tur. Det fungerer bare ikke, er litt for frossen og lat innimellom.



Ha en flott dag


2 kommentarer:

  1. Så fine og tøft stoff. Ja loppis er gull syns jeg også. Herlig vær her også om dagen så det blir en tur oppi skogen for å klarne hue innimellom.

    SvarSlett
  2. Vakre mapper du har sydd. Så herlig å lese her i bloglandia - jul, julegave og julemessa :-)) alltid tidelig i Norge :-)) Glede for meg.
    Men vi har hatt første frost i natten og jeg hadde klipp alle roser i hagen og har en fin bukett i vasen nå :-))) Jaaa jul kommer snart... jeg tar strikkepinner... og symaskin for julegaver også :-)
    Og jeg tar spasereturer i skogen med glede...
    Klem fra meg.

    SvarSlett

Langs hver en vei...

 Da jeg tok på joggeskoene i går for en gåtur, var det lenge siden sist. Med en nyoperert kropp (for 14 dager siden) , har jeg tatt det litt...