onsdag 9. oktober 2019

Tidlig dag.

I dag har jeg vært i byen å handlet og samtidig besøkt ei venninne fra jobben. Nå som jeg er pensjonist treffes vi ikke hver dag lenger.   Og akkurat det blir et savn.  Det beste for sjel og kropp er disse små stundene vi damer kan slarve om løst og fast i vår egne kvinneverden.

Tidlig i mårrest før fuglene våknet og mens vinden sov, sydde jeg disse to små sminkeveskene.  Jeg hadde allerede gjort alt forarbeidet i går kveld.

  
For lenge siden fikk jeg dette skjørtet i en pose med klær. Syntes stoffet var så fint og tok vare på det. Det blir ofte sånn når man bor langt unna mulighet til å kjøpe stoff på butikk. I går tok jeg det fram og vips ble det til to små løpere til stua mi.  Gleder meg veldig over gjenbruk. Det er kjennes godt i disse "miljøvern" tider. 




Ønsker alle en nydelig høstdag


.

2 kommentarer:

  1. Søte sminkepunger ! Flotte gjenbruksløpere også. Kjekt med blomster og farger inne nå som vi har høst og snart vinter. Gøy med gjenbruk. Har et lager av gammelt liggende til gjenbruk, det er bare det at med full jobb og diverse prosjekter kommer jeg aldri i gang. Kos deg med både sying og med venninne/kollegatreff! :-)

    SvarSlett
  2. Så fine vesker og trivelig med venninnebesøket, en treng noen venner hele livet. Og flotte løpere av skjørtet👍🏻🙂 det er koselig å stå tidlig opp å sitte å sy syns jeg også. Alt er så stille og rolig da😉

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...