fredag 25. oktober 2019

Høstmodus

I går var det 2 måneder til Jul. Nå raser tiden av gårde og vi klarer nesten ikke følge med. Jeg har for såvidt begynt å sy litt julegaver og til en del til julemessa jeg er med på hvert år. Har ikke planer om det helt store men noe nytt bør en ha med.  Jeg koser meg mest med symaskina, men noen storproduksjon blir det ikke.  Disse to sminkeveskene blir julegaver. Veldig greit med gaver som må sendes i posten, portoen er himmelhøy i Norge.

Da jeg ryddet på loftet fant jeg en stoffbit fra "gamle dager". Det ble akkurat nok til 2 sett grytekluter. Husker vi hadde duk av dette stoffet på kjøkkenbordet.  Husker jeg ikke feil ble det kjøpt/bestilt på Spar Kjøp.



Til mobil laderne har jeg sydd disse. Veldig grei å samle ledningen i og putte i veska. Blir lettere å holde styr på.  Har bestilt nøkkelringer og skal sy til nøklene på Holm og huset i Sverige. Det blir så masse nøkler og tenker det blir mer oversiktelig med hver sitt etui.👌

I dag er det en veldig grå dag med masse regn og skodde. Ikke en dag som gir lyst til noenting . Kjenner det beste  vil  være å tenne opp i ovnen og legge seg under et pledd på sofan. Noen høst dager er tyngre enn andre. Og jeg vet høsten er ikke min tid på året. Alt visner og dør og det er kaldt og trasig. Vi som bor ute ved kysten får alt regnet.
Men vi har hatt noen fine dager også.
 Ha en flott dag uansett hvor du måtte befinne deg.







3 kommentarer:

  1. Morsomt med grytekluter i nostalgisk stoff! Hadde ikke akkurat samme stoffet, men noe lignende en gang i tiden. Ja, det går fort mot jul nå!
    Fine gaver du har laget. Det er godt å ha interesse for håndarbeid når høsten blir trist og grå ute. Ønsker deg gode høstdager!

    SvarSlett
  2. Herlige grytkluter som jeg også husker fra heme og mors gardiner, og de sminkeveskene var jo helt nydelige. Smart og flott med mobil-lader-samler. det rydder opp i ledningssurr. Jeg er glad i høsten , men vet mange ikke liker den. Jeg er egentlig mest glad i høsten og vinteren .

    SvarSlett
  3. Så gøy med gjenbruks gryteklutene! Stilige ble de! Flotte toalettmapper også, og så fin plassering med bryggen i bakgrunnen. Ja, porto er dyrt syns jeg også. Greit når en kan sende noe som er lett og enkelt å pakke. Smarte holdere til laderne også. Det blir mye ledninger og greit å få samlet de.
    Vi har også hatt mange gråværsdager nå, men uka som kommer ser litt lysere ut. :-)

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...