lørdag 12. oktober 2019

Høner i lange baner...

Har vi noe som heter hønens dag? I hvertfall, her er det høner og haner " all mass." Er dem  ikke på  syrommet, så møter man dem i en kaklende forsamling i nabolaget. Men livet i hønsegården er ikke hva det en gang var. Nå er det bare 6 stykker igjen og de legger nesten ikke egg lenger. Men vakre,  ja det mangler ikke på det. 

Nå har det seg slik at en god ting kommer sjelden alene, i ly av mørke høstkvelder har symaskina vært i stadig produksjon. Kjøpte et restestoff sist jeg var i Namsos og her er resultatet. Snart er det julemesse og litt til. 



Vi har hatt nydelige dager og såkalt "blikkstille". Sol og ikke et vindpust. Jeg utfordret det vonde kneet mitt og gikk en lang tur. Det gikk bedre enn ventet heldigvis. En fin dag ute gir ofte en fin dag i sofakroken om kvelden. Vi har jo det vi kaller samvittighet hvis vi ikke henger i stroppa......


Jeg er gressenke for tiden og når man er alene hjemme, har man  bedre tid enn ellers. Nå skal det sies at en pensjonist har all verden av tid, men det er ikke problem å få tiden til å gå. Skjønt taket i stua ikke er ferdigmalt, 3 ruter er ikke mye å skryte av. Tenker litt på når skal jeg fortsette egentlig?

Ha en hønefri aften.

2 kommentarer:

  1. Hehe høres livlig ut hos deg da :) Og så fine gryteklutene er. :) Nydelige bilder med høstens farger. Håper du får malt flere ruter i taket :) Jeg skal male her også men har ikke ikke begynt engang ;)

    SvarSlett
  2. Fantastisk sydd :-)) Jeg liker.
    Vi har så deilig været. Stoffet mitt må venter litt. Jeg gå på tur...
    Klem og hilsener til deg.
    God kveld fra Viola.

    SvarSlett

Ventemodus.

Etter ukesvis borte fra symaskina kunne jeg ikke holde meg borte fra sy rommet lenger. Der står 3 maskiner, alle ute av kurs for å si det pe...