fredag 4. oktober 2019

Scrunchies

Jeg har sydd såkalt scrunchies eller hårstrikk som vi sier på godt norsk.
Jeg fant et mønster på nett som jeg fulgte, men fant ut etterhvert at å sy dem på sin egen måte var enklest.

Men posen til å henge opp på badet, kjøkkenet eller hvor det måtte være var veldig artig å sy og disse blir det flere av. Størrelsen bestemmer en selv, men  blir de veldig store blir de sikkert mer uformelig og dvaske vil jeg tro, Denne er akkurat passe for små saker som trenger et sted å oppbevares. Trenger ikke store stoffbiten heller.😊😊

Jeg skulle forsøke å sy små mapper med såkalt vindu i, slik at innholdet vises. Hadde gjemt litt plast fra leketøy esker som jeg trodde kunne brukes. Det gikk greit helt til jeg vrenge rettsiden ut. Plasten likte ikke dette og sprakk. Nå har jeg bestilt veskeplast fra Stoffdronninga og antar det blir mye lettere å få et bra resultat.

Disse vakre kyrne måtte jeg bare ta et bilde av da jeg og Timba var ute på tur. De fulgte etter oss bak gjerdet hele stien opp og rautet da vi gikk fra dem. Fikk nesten litt vont av dem.

Og nå er det ingen vei tilbake. Det er null grader på morgenen og gresset er frostrimet. Det gikk så fort at lauvet ble gult også. Hvordan skal vi klare å bremse årstiden litt. >Jeg er ikke et høstmenneske, kjenner ingen steder at det fryder meg, selv om alle fargene ute er nydelige.

Ha en frostfri aften.

3 kommentarer:

  1. Så fine hårstrikker. Det har jeg også sydd noen av.. Men hvor har jeg lagt dem.. Og den posen til småtterier var jo fin da.Er veldig glad i prikker jeg da.. Nydelig bilde av kua og naturen.

    SvarSlett
  2. Fantastisk høst-bildet. Takk. Kan tenker meg, denne var en fin tur.
    Jeg har i gang symaskin også. Mye regn her.
    Nydelige poser du har sydd og herlige hårstrikker... jeg tror... jeg bruker også :-))
    Klem fra meg.
    God helg. Viola

    SvarSlett
  3. Flotte hårstrikker og oppbevaringskurv. Smart med plastvindu, men jeg har også erfart at her må en ha skikkelig plast for at det skal holde. Vi får glede oss til våren. Jeg syns høsten kan være fin ute, men jeg liker ikke når kveldene blir kortere.
    Et vakkert bilde du har tatt av kyrne! :-)

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...