tirsdag 5. juli 2011

Nye stoffer til teppet mitt.

I går måtte jeg ha nye stoffer til teppet mitt. Endte opp med disse etter mange tankerunder. Det er noe rart med oss som er "stoffgal"... vi tar ut stoffene, legger dem tilbake i hylla, tar dem ut på nytt og snur og vender på dem. Sånn kan vi holde på lenge og jeg følte meg ganske stoffgal i går. Men tilslutt ble dette resultatet. Holder på å sy et teppe i rosatoner og litt turkis.
I hagen begynner rosene å slå ut og jeg gleder meg. Denne er utrolig vakker, men jeg aner ikke navnet på den. Er bare glad den har overlevd den harde vinteren vi har hatt.Når kveldene er som dette på Helgeland, finnes det ikke finere plass. Tror det er dette som gjør at vi holder ut alle dagene med tåke, vind og regn. For dem er det desidert flest av desverre. I dag ligger tåka tykk, men vi har et håp om at den letter utover dagen.

Så ble det et hjerte kjøp også til hjerterommet.
Da jeg var i Sverige sist, kjøpte jeg denne fine treesken med glasslokk. Tenkte den ville være fin å samle alt småtteriet i ,som smykker og hårpynt f.eks.
Disse to rosene dukket også opp i hagen en kveld.
Denne lysestaken har stått i kjelleren i flere år. Som i maledilla jeg er, valgte jeg å spraye den hvit. egentlig er jeg ikke sikker på om den var finere før????

2 kommentarer:

  1. Oj! Dette kommer til å bli et fint teppe, ser det ut til! Nydelige farger!

    Er helt enig med deg. Helgeland er vakker!

    Jeg synes lysestaken ble veldig fin! Den var jo fin før også, men jeg likte den veldig godt, da den ble hvit.

    Kos deg videre i ferien!
    Klem fra Bente

    SvarSlett
  2. Hei igjen!
    Jeg lurer på om du kan ta på deg et oppdrag til for meg? Jeg har kjøpt meg en mini bærbar PC, og skulle gjerne hatt en liten slags PC-veske til den. Er dette noe som du kan sy, tror du? (Den er ikke så stor. Tror den er ca. 25*30 cm.)
    Jeg kunne jo komme til deg, å ta med PC'en, så får du se på den? Eller så kan vi ta det når du er ferdig med ferien, over helga (på jobb)?
    Så kan jeg forklare hvordan jeg ser for meg at veska skal være, så kan du avgjøre om dette er noe du kan lage, eller ikke?

    Klem fra Bente

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...