søndag 17. juli 2011

Loppis fra Sverige.

Når man er på tur i Sverige, er det ikke til å unngå å legge merke til alle "loppis" som dukker opp langs veikanten. Denne gangen intet unntak. Jeg er alltid nyskjerrig, og det ble stopp på hele 4 stykker.

Denne nydelige mokkakoppen ble min for 25 sv. kroner.

En koslig svensk dame spurte meg hvorfor vi ikke hadde sånt i Norge.? Da ble jeg faktisk svar skyldig. Har jammen ikke tenkt over det før.  Jeg falt for denne reklameplakaten i stoff. Skal finne en vegg på garasjeloftet, tror den vil passe best der.
En søt liten mugge ble også med på lasset, kostet 15 sv. kroner.
Men rosinen i pølsa ble denne fine trekista og dette  fine kurvstativet. Ga 100 kr for begge tilsammen. I morgen skal det males hvitt og jeg skal male tekst på både kista og brettene.  Vasket det grundig og lot det tørke i sola idag.
Synes jeg var veldig heldig som fant dem, nesten som de bare sto og ventet på å bli med til Norge. Jeg er alltid på jakt etter litt "utenomdetvanlige"  loppene.

I dag har vi hatt en fin solskinnsdag,og jeg har bare koset meg i sola.  Håper på Maaange slike dager fremover. Det er sommer og da er forventningene alltid til stede.

 Med vennlig hilsen Sølvi Sytroll

1 kommentar:

  1. jeg har alltid ville stoppe på vei til sverige på div. antikk/loppis butiker- men mannen min hater sånn... nå kjører jeg bil så jeg gleder meg ti len tur alene! god fangst to har klart ; )

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...