onsdag 30. mars 2011

Strikketøy og strikkepinnermappe

For noen uker siden sydde jeg denne mappen for å ha strikketøy i. Sydde etui for strikkepinnene samtidig.
Den er til salgs og det blir sikkert sydd flere av denne varianten etterhvert. Den er ganske stor og rommer et stort strikketøy og garn.


Blant noen stoffbiter, fant jeg denne lille sminkeveska som jeg sydde for flere år siden, passer godt nå som påska står for døra. Husker jeg syntes stoffet var så søtt og jeg måtte bare kjøpe det.
Jeg er stadig på jakt etter stoff med motiv av forskjellig slag. Finnes jo et uendelig utvalg, men her på strøket er det så lite å få kjøpt. Derfor blir det av og til panikk kjøp, dersom jeg ser en stoffbutikk når jeg er ute og reiser.
 Min store fadese hendte i Trondheim for mange år siden. Jeg var lite kjent i byen og dom som jeg var , stoppet jeg en dame på gaten og spurte om hun visste hvor jeg kunne få kjøpt stoff. Damen så ganske forbauset ut,og jeg hørte selv hvor grusomt det hørtes ut. Jeg måtte da forklare at det var tøy/stoff for å sy av, jeg mente. Blir nesten flau bare jeg tenker på det (smiler).

3 kommentarer:

  1. Så fin mappe til strikketøy! Kan ikke forstå annet enn at mange må være interessert i en slik! Det må jo være kjempepraktisk! Og, strikking er jo populært, nå, så dette burde være noe, for mange.

    He he. Kan se deg for meg, der du lurer på hvor du kan få kjøpt stoff.

    Klem fra Bente

    SvarSlett
  2. Flott strikketøy mappe, de er bare så praktiske. Jeg har flere, og de er velbrukt. Men, din var bare så mye tøffere :-)

    SvarSlett
  3. Jeg har en award til deg, i bloggen min, hvis du vil ha?

    Klem fra Bente

    SvarSlett

Langs hver en vei...

 Da jeg tok på joggeskoene i går for en gåtur, var det lenge siden sist. Med en nyoperert kropp (for 14 dager siden) , har jeg tatt det litt...