torsdag 24. mars 2011

Sydag i uvær.

På denne stormfulle dag har jeg sittet bøyd over symaskina og med nål og tråd og prøvd å sett minst mulig ut av vinduet. Av og til gløtter sola fram, men like snart er det et uvær uten like med vind og snøkov. Slik er det med nordvest kuling. Får håpe det roer seg snart, er lei lei lei. Vil ha regn slik at snøern blir borte, vil begynne å rote i jorda og lage blomsterbed. Rake vekk dødt gress og se at det gror.
Men i påvente av dette, får symaskina gjennomgå. Den er litt skral også for tiden, hopper litt sine egne veier og lager rare sømmer, men jeg gir ikke opp (ler).
Siden påsken nærmer seg, har jeg sydd i gult. Bare en bitteliten pengepung. Er ikke så glad i gult og jeg har ikke mye i mitt hus med den fargen.

Måtte ta to bilder, er så stolt over symerkene jeg har laget og som jeg flittig syr på alt, he he.

Da jeg sydde ferdig vesten, ble det litt stoff til overs, og det ble en liten pung da også.

For lenge siden sydde jeg en pompadur
 som har ligget å ventet på meg. I dag gjorde jeg den ferdig. Myrla vil sikkert ha den, småjenter samler på så mye rart og da er det praktisk med et gjemmested.


Med vennlig hilsen sølvi

2 kommentarer:

  1. Så fine ting du har laget! Ble jo stilig med det fine symerket ditt, på.

    Jeg har kjøpt meg et par nye vesker i dag (kjøpte de av Mona på loppemarkedet). Men, veskene er litt større enn hva jeg er vant til. Jeg fant ut at det hadde passet perfekt, med en slags "pung" eller lignende, til å samle småtteriet (rotet mitt) oppi. Så jeg lettere finner fram i veska.

    Da kom jeg til å tenke på deg, vet du. :o)

    Kanskje du har noe liggende, som du har sydd? Jeg er ute etter noe som ligner på disse søte pungene som du viser bilder av i innlegget her, men den må være litt større. (Som en kosmetikkpung, kanskje. Med glidelås. Ca. 10*15 cm, eller noe slikt?) Har du noe slikt liggende? Eller vil du ta på deg å sy en enkel slik pung til meg? Hva skal du ha for den, i så fall?

    Håper det snart slutter å snø! Jeg vil også ut å grave i hagen. :o)

    Klem fra Bente

    SvarSlett
  2. Förs vill jag säga att Katten är SÅ SÖT!
    Sminkpungerna är fina. Kul med eget symärke.

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...