tirsdag 22. mars 2011

Jenteveske til Saga

Saga er snart to år og jeg har sydd en veske til henne som jeg sendte i posten idag. Hadde et søtt stoff som bare ventet på å bli til noe.
Jeg har sydd i både knapp og borrelås sånn for sikkerhets skyld og så er den akkurat passe til ei lita frøken.
Mønsteret fant jeg i et gammelt Alt om Håndarbeid fra 80- tallet. Jeg abonnerte på bladet i mange år. Artig å kikke i av og til hvis jeg mangler ideer og tips. Mønstrene på klær er noe utgått på dato, men det er så mange andre symodeller til hus og hjem.
 Kjøpte ei lita bok som ble puttet i veska og en bitte liten sjokolade, for det må være med når en bestemor sender pakke.
Forresten vesten jeg sydde på i forrige uke er endelig ferdig.

Fant en løsning på store armhull her forleden. Synes den ble ganske søt. Fin over ei storskjorte.

Ellers så snør det store snøfiller og det er ikke mye tegn til vår.

 Med vennlig hilsen sølvi

2 kommentarer:

  1. Dessa små väskor till små fröknar ärså fina.

    SvarSlett
  2. Så fin veska ble! Saga blir nok bra glad for pakke fra bestemor!
    Kjempefin vest, også.

    Klem fra Bente

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...