onsdag 30. september 2020

Østavind

Vi har østavind over Sømnalandet og dagene er gode. Lune dager med 15 grader og fønvind, kan ikke bli bedre.  Etter en heller våt og kald september, gjorde dette susen som en verdig slutt på  sommeren. I vest henger sola lavt på himmelen mot kvelden og vi kan se de vakreste naturbildene utspringe seg, når sola går ned i havet. Vi har dem bokstavelig talt like utenfor husveggen. Dette er fra Mardal og er et av Sømnas vakreste steder, bare himmel og hav så langt øyet rekker. 


Som ikke det er nok, jeg syr fargerikt også.  Restekurven har  mye å by på og jeg sydde en ny løper til kjøkkenbordet forleden. Gladfargene kom virkelig til sin rett. Dette blir min form for solnedganger.



 


I skogen råder stillheten. Ingen fuglesang lenger, bare susen i ospeløvet og kanskje en forvillet bekk som klukker forbi. Men det er godt for kropp og ikke å forglemme sjelen å rusle her.
Legg til bildetekst



 

Ha en smakfull aften.

 


 

 



1 kommentar:

  1. Så flott natur på hjemstedet ditt og så fine solnedganger. Løperen ble veldig flott, det er så godt å få brukt opp noen rester.

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...