søndag 16. august 2020

Myllarguten

For mange år siden broderte jeg disse to små bildene av Myllarguten og Pilarguri.  Ingenting er vel mer norsk enn gutt og jente i bunad. Jeg tror jeg hadde disse i ramme en eller annen gang i livet, men så ble de lagt vekk. Nå kommer dem til nytt liv som forside på to små mapper. Piparguri er sydd tidligere iår.

Myllarguten og Pillarguri
På mine mange sykkelturer møter jeg alle slags mennesker og dyr. Hun her lot seg ikke merke av min tilstedeværelse. Alle stiene og små veiene jeg sykler, er ganske øde og jeg elsker det. 

I år har bringebær og kirsebærbuskene virkelig vist seg fra sin beste side. Jeg har syltet 4 liter bringebær og  satt bort til vinteren. Da smaker det aller best. Et stort 2 liters glass er fullt opp med kirsebær, sukker og 60 %  som blir nydelig kirsebærlikør til jul forhåpentligvis.
 Nå som vi ikke kan reise til Sverige blir det å håpe på en fin tyttebærhøst i Norge.
Vi som venter på noe godt venter ikke forgjeves heter det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Herlig "landvindsrokk"

  Vi har hatt et par dager som regnet har fosset ned fra alle kanter. Jeg har benyttet dagene  på syrommet selvfølgelig. Men i dag skinner s...