søndag 9. august 2020

En fuggel i hånden....


Når Sømnalandet bader i sommersol og luften er lun og varm, er det luksus å bo her. Jeg tar sykkelen en fredagsmorgen og tråkker i vei. Veien langs sjøen er en skogsbilvei/privat og ganske skjermet og er du ikke kjent her, aner du ikke hva du går glipp av.  Her er det nydelig natur i all sin enkelhet. Humpete vei og masse huller, men jeg styrer unna så godt jeg kan.
Jeg hører bare susen av dekkene i sanden og triller av gårde. Langt om lenge havner jeg i Haugvika, store, grønne sletter og en fantastisk stillhet. Jeg stopper opp og lytter, Nei ingenting høres her.

Sånne kvelder har vi nå som høsten nærmer seg. Vakkert når sola går bakom, men merker at kveldene er blitt mørkere. 

.
Jeg sydde en julegave tror jeg, hadde så vakkert stoff fra resteboksen og en fugl i hånden er bedre enn ti på taket. I går kom regnet fort og brutalt som styrtregn og ettermiddagen ble tilbragt på syrommet. 
Herlig å komme igang igjen.
 En fugl ble klippet ut av et gardinstoff og vips sier jeg igjen. Det ble en liten mappe/veske som kan brukes til hva som helst egentlig.





Nyt sommerkvelden alle dokker der ute og det gledes over at vi har så flott natur å ferdes i ikke minst i disse koronatider. Ta vare på hverandre.

1 kommentar:

  1. Å for en søt mappe! Så smart å klippe ut og bruke fuglen til applikasjon. Er så imponert over alle som får sydd julegaver i så god tid før jul.
    Litt kortere dager her sørpå også, men vi har jo ikke så store forandringer som i nord.
    Nyter noen fine sommer ettermiddager nå etter en heller kald og våt sommer. For her ble det plutselig over 20 grader igjen. :-)

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...