søndag 16. august 2020

I stille timer


I stille timer mens alle sover er det aller best å sitte ved symaskina. Da er det ingenting som kan forstyrre og fantasier kan løpe løpsk også i en reste kurv.  Jeg hadde en gammel duk, kjøpt på loppemarked.  Jeg klippet ut motivet og sydde et par grytelapper. Kanskje passer disse i et hus ved sjøen, hva vet jeg. he he.





Jeg er av og til inne på Pinterest. Der finner en det meste. Denne sømteknikken fant jeg der, ypperlig til å bruke opp rester. Nå er reste kassa mi veldig overfylt til tider, og jeg elsker å nytte restene til noe produktivt. Alldeles enkle, men søte grytelapper, sydd i en fei. Jeg kantet med svart skråbånd, det ble også fint som en ramme rundt. 



Her i blå toner. Disse er også fine til å ha under varme fat og boller på middagsbordet. Trolig blir det en liten masseproduksjon etter hvert.

I morgen er skoleferien over og alle barna skal ut i samfunnet igjen. Husk på de små og vær forsiktig etter veiene. For mange barn er det første skoledag og forventningene er store. Vær med å gi alle en flott start etter sommerferien. 


1 kommentar:

  1. Du sydde vakre gryteholdere. Jeg liker også tårnformen ... fantastisk når det er mange rester. Du brukte flotte farger.
    Vi har fremdeles høytider til begynnelsen av september, men sommerferien begynte ikke før 26. juli.
    Alt det beste for deg og god sensommer.
    Viola

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...