søndag 8. mars 2020

Seilbåt midt på vinteren.

Det er noe i luften når en begynner å sy seilbåter i mars. Disse ble til en tidlig morgen med nysnø og svak vintersol utenfor veggen. Men det er en super enkel grytelapp å sy og den fungerer perfekt til det den skal brukes til.
Jeg har alltid små prosjekt enten i hode eller på syrommet. Noen kommer ut i livet og andre forsvinner liksom uten en lyd. Denne typen grytelapp fant jeg på Pinterest. Det er sånn at går en tom for ideer, er det lurt å titte innom denne supre siden med millioner av tips og fremgangsmåter. Jeg blir liksom aldri lei og kan prøve mange ideer om ikke annet så i hodet, he he.

Og ikke å forglemme alle oppskrifter og gratismønstre når det gjelder garn og strikking. Ikke akkurat at jeg trenger det når jeg strikker sokker for de blir til etter innfallsmetoden som vanlig. Og det er greit å få brukt opp alt restegarnet til noe fornuftig. 

Det er kvinnedagen i dag og her sitter jeg uten en eneste fane eller kamprop for den del. Kan det tenkes at rødstrømpen og kvinne forkjemperen er litt lei eller har jeg/vi det for godt?. Jeg er nok kommet i den alderen at jeg er glad for alt som er greit og som fungerer. Jeg kjenner jeg har ikke så mye å kjempe for , men heller masse å være takknemmelig for.  Jeg bøyer meg heller litt ydmykt når dagen er over. En skal ikke tro eller ta alt så selvfølgelig. Livet snur ofte raskt og vi kan aldri forsikre oss 100 prosent.

Ha en rød aften.

2 kommentarer:

  1. Flotte grytkluter! Pinterest er min venninne bruker jeg å si for der er det haugevis med ideer!!

    SvarSlett
  2. Herlig grytkluter... jeg må tenke på ferie og sommer... veldig fint. Selv om jeg bare er tilbake fra snøen.
    Hjemme i hagen blomstrer krokus og snøklokker. Hvilken glede. Hver sesong har sitt beste. Og nå venter vi på mye sol.
    Super sokker har du strikket ... jeg liker de vakre kanter.
    God kvinnedagsKVELD jeg ønsker deg... og ha en strålende ny uke.
    Hilsener fra Viola - Jeg hadde en fin dag, en fin kvinnedag. Takk.

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...