tirsdag 2. oktober 2018

Celins genser

Celins genser er ferdig og mottakeren ser fornøyd ut.  Jeg hadde masse garn igjen etter andre prosjekt og det ble akkurat nok til denne.

Jeg begynte med et mønster jeg fant i et ukeblad, men underveis ble det strikket et par omganger feil og "praktisk" som jeg er, ble det ikke rettet opp. Derfor er dette litt egen designet mønster.




I alle fall kledde fargene denne vakre jenta. 
På ferie strikket jeg votter til alle ungene.  Disse er Celin sine. Det er så enkelt å ha med på ferie. 
Det blir for omstendig med store gensere på pinnene og garn i tillegg. Alle som reiser til utlandet på ferie vet alt om vekt og hvor viktig det er å tilpasse den.



Vi kom hjem fra Makarska til regnhøst av dimensjoner. Allerede på kjøreturen hjem møttes vi av ustoppelig nedbør. Det blir litt nedtur etter dager med sol og varme. 




Vi feiret 32 års bryllupsdag 20 september.  På denne enkle uteserveringen delte vi en stor porsjon med bønner, kjøtt og flesk. Det kunne ikke smakt bedre. Med hver vår skje spiste vi oss stappmette .
Å sitte til bords med hvite duker og stettglass er dessuten ikke vår stil. 





I dag er himmelen blå her på Helgeland og månen er en liten skalk.
Snart kommer sola og vi får nok en vakker dag.


1 kommentar:

  1. Kjempesøt jente og en nydelig genser du har strikket. Fargene kledde henne godt. Gratulerer med bryllupsdag! Kjedelig med alt regnet, men du får leve på minnene om sol og sommer. På vestlandet har vi også fått nok regn nå, men vi kan liksom ikke klage etter den lange og unormalt varme sommeren. :-)

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...