mandag 29. oktober 2018

Morgen stund har...

Det er morgen og jeg våkner som vanlig tidlig selv om jeg har fridager og ikke skal noen ting i dag. Etter at mamma døde, blir jeg liggende å tenke på henne og får såkalt tankespinn. Det er så uvirkelig at hun er borte. Jeg vil gråte når jeg tenker på at hun ligger der og skal smuldre opp. Da er det beste for meg å stå opp. Nede på syrommet ligger stoffer i kø for å bli til noe.  Jeg rydder stadig i hyllene og skal liksom gi til Freetex det jeg tror aldri blir sydd. Problemet er bare at den posen som fylles er alltid så bitteliten. 

I Strømsund er det en "tyg âffer" og en hyggelig dame som står bak disken. Sist jeg var der kom jeg over dette artige stoffet med biler på. I helga har jeg sydd to toalettmapper og to par grytekluter. Synes dette kan bli julegave til en mann som f.eks har alt. he he.










Det er egentlig et gardinstoff tror jeg.  Men jeg syr av alle slags stoff og det er bare fantasier som setter grenser. Nå er jeg heldig og "arver" en del fra venner og kjente.  Vi som bor her hvor det ikke er mulig å kjøpe annet stoff enn det Jysk selger, blir oppfinnsomme etter hvert. 
På himmelen begynner lyse å tre frem og en ny dag er i emming.  Nå ser jeg trærne mot horisonten som vaier i vinden, men stillheten hvor morgenen enda holder pusten er der. Kaffen er ferdig og jeg skal nyte roen rundt meg enda noen timer alene.

 Ha en glad dag.

❤️❤️❤️❤️


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...