mandag 29. oktober 2018

Vi har vært nesten 2 uker i Sverige og jeg har brukt opp nesten all ferie. Ja nesten, har enda en uke igjen. Vi var heldig med været og hadde rolige dager både ute og innom hus.  Da vi kjørte hjem var vinteren i anmarsj over Norråker. Da vi kom ned til Grong var det ingen snø eller is heldigvis.

Siden jeg kom hjem har jeg fått sydd en del til Julemessa som holdes om 14 dager. Sier hvert år at jeg ikke skal være med, men så melder jeg meg på likevel når jeg får spørsmål om et. Det artig, men jeg er ingen selger og det føles litt vanskelig å selge/reklamere for det jeg har sydd. Synes ikke selv det har den kvaliteten som forventes av det som skal selges. Men salget går superbra hver gang og da er jeg glad jeg ble med likevel.

Så er jeg i gang med julestoffene. Ble så glad over å åpne boksen med alle stoffene fra i fjord. Hadde mye mer enn jeg husket. I helga ble det sydd ferdig grytekluter og juleduk  Jeg begynte på det i Sverige, men når syrommet er i Norge er det alltid noe som  mangler.

Denne løperen er sydd i en lettvint og flott teknikk som jeg aldri går lei av.

I dag er det klarvær, - 2 grader og det kjennes iskaldt. Må innrømme at høsten og begynnelsen på vinteren alltid er ei vanskelig og trist tid for meg. Jeg er som sagt et sommerbarn og klarer ikke se noe positivt med denne kalde årstiden.
Mange koser seg med fyr i ovnen og stearinlys. Mens jeg ser for meg en iskald bil og glatte veier av sted til jobb. Snøslaps og regn annenhver dag. Sånn er det ofte på Helgeland.

Ha en flott dag og ikke glem småfuglene.


1 kommentar:

  1. Fint det du har sydd til messen, og koselige julestoffer! Masse lykke til på messen! Vinteren er like om hjørnet. Her har vi hatt to tre frostnetter, men heldigvis pleier vi å slippe unna de store snømengdene her sør på vestlandet. Jeg liker heller ikke vinteren. :-)

    SvarSlett

Langs hver en vei...

 Da jeg tok på joggeskoene i går for en gåtur, var det lenge siden sist. Med en nyoperert kropp (for 14 dager siden) , har jeg tatt det litt...