onsdag 30. november 2022

Stadig i sy-modus og litt til.

Det er 24 dager igjen og da er julaften her, nå er  atter en julegave i boks, sydd etter innfallsmetoden og det var spennende å se hvordan resultatet skulle bli. Til en vakker dame blir denne pakket til.

Sydde en i sort og hvitt også, men den ble litt fargeløs sånn på denne årstiden, Farger er viktige nå i mørketiden.

Da jeg var på loppis sist helg var det et oppkom av røde stoffer og nissestoff til en slikk og ingenting. Kunne ikke passet meg bedre.  Nydelige kjøkkengardiner ble klippet i stykker og omsydd til grytekluter. Stoffbiter i alle varianter ble med hjem. Vi stoffgale vet hva vi vil. 


 ble det endelig en tur i skogen igjen. Jeg har vært lite flink siste ukene. Det nydelige været her nå har jeg dessverre ikke nyttet godt  nok. I skogen er juletrærne så godt som ferdig pyntet med kongler og en nydelig grønn farge nå om vinteren. Blir å gjenta turen om litt og kutte granbar til juledekorasjoner og til krans på gravene. Vi trenger ikke kjøpe ferdig når skogen bugner av vakker  og gratis materiale.
'

JEG skulle åpne "fattighuse" i dag, men dyr strøm tok motet fra meg. Får håpe det endres seg, antar vi får regn så det monner i nærmeste framtid. Trist å oppleve det som skjer i Norge nå.
 Men alt må bli verre skal det bli bedre, vi står han av håper jeg.
  

Hold ut alle der ute.

2 kommentarer:

  1. Hei igjen! Ja det er trist å måtte oppleve det vi gjør i vårt land nå ... Vi får håpe andre tar over styringa etter neste valg! * Artige julepresanger du lager, - og veldig morro å finne det stoffet man er ute etter. Selv om jeg ikke syr, så ser jeg faktisk masse fint stoff, når jeg er rundt omkring. :) Ja jeg har også vært i skogen og hentet et par små trær, til blomsterkrukkene ute, - og masse granbar til å pynte med. Helt sant det du sier, vi trenger ikke å kjøpe dette, når vi finner det ute, helt gratis!
    Ønsker deg en fortsatt flott adventstid.

    Klem fra meg

    SvarSlett
  2. De runde dalbanene dine er vakre... Jeg liker dem godt.
    Igjen har strømmen skutt i været og varmeovnene skrus ned overalt... Jeg går aldri noe sted uten en kraftig genser eller fleecejakke under frakken.
    Klem

    SvarSlett

Ventemodus.

Etter ukesvis borte fra symaskina kunne jeg ikke holde meg borte fra sy rommet lenger. Der står 3 maskiner, alle ute av kurs for å si det pe...