søndag 4. april 2021

Påske på Helgeland

Det  har vært en veldig "fuktig" påske for å si det med klare ord. Det vatn som ikke kom loddrett har kommet på skrå i spennende rundkast. For været svikter ikke oss på Helgeland verken på den ene eller andre måten. Alle påsketurene som var planlagt rant vekk i små bekker og nye elver. Men vi gir ikke opp, nå meldes det ikke akkurat god vær framover men vi lever alltid i håpet. Bedre tider vil komme.

På syrommet har diverse aktiviteter funnet sted. En skikkelig opprydding og jeg er veldig glad det er gjort. Men symaskina og også surret så smått. Den får ikke noen påskefridager dessverre. Som vises så har jeg lagd en litt stor garnkurv. Ble litt lei alle nøstene som var der de ikke skulle være. Nå er alt av sokkegarn samlet. I samme slengen ble et strikkepinnepenal sydd.
Alle pinnene er også ryddet opp i.


En runde på frivilligsentralen og jeg fant verdens største kjole i nydelig rosa veluor. Kunne ikke passet bedre. Tre dresser til dukkene er sydd og jeg kan sikkert sy tre- fire til. Kalles ordentlig kupp he he.

Jeg kjøpte vakre tulipaner til påske, men nå er de snart modne for utskiftning ser jeg.
Men ute begynner det å knoppe seg i busker og kratt, jeg kan ikke si hvor herlig det kjennes. Etter en lang vinter på kun hjemmebane, håper vi på lune vårdager i allefall.

Ullsokker til Yvonne i raggegarn Mor Åse fra Rema og ingen sokker blir så tette og holdbare etter toving i vaskemaskin på 90 grader sammen med håndklær og undertøy.

Fortsatt god påske til alle der ute.


2 kommentarer:

  1. Ser dere har hatt omtrent samme været som vi i påska, - ikke mye å skryte av, men men.....
    Godt vi har håndarbeid og familie rundt oss!
    Her har det nå lagt ned en god del snø, og mere kommer det visst!
    Ønsker deg ei fin våruke framover!

    SvarSlett
  2. Ser du har kost deg på syrommet. Kjekt med praktisk oppbevaring :)

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...