mandag 12. april 2021

En vakker morgen

Da jeg sto opp kl 5 idag mårrest var det en nydelig lysning i øst og en ny dag var i emning. Det var helt stille og ikke et vindpust, sånne morgener er hellige. Jeg kjente det ville bli en fin dag. Her er det litt snø enda, den vil liksom ikke slippe taket selv om det bare et et tynt lag. Noen steder er det heldigvis helt bart. Antar jeg snart kan putte piggskoene på boden og gå trygt uten.





Optimistisk som jeg vanligvis er så har jeg store planer på "frøfronten" og har kjøpt både tomat, gulrot og blomkarsefrø og fått i jord. Nå venter jeg en avling uten sidestykke he he.

Håper på sånne tomater og gulrøtter selvfølgelig.








Og småjentene har fått hjemmesydd munnbind. Jeg sa til begge to at barn ikke trenger maske, men at for moro skyld kunne jeg sy. Era mente likevel at denne kunne hun bruke på butikken vertfall. Joda, smitten har steget fra null til 24 i nabo kommunen i dag og jeg liker det ikke. Det kommer stadig nærmere og vi som venter på vaksinen begynner å bli utålmodige. Tenker vi har klart oss så lenge og vi er snart ved målet. Så vi må bare krysse fingrene og håpe det beste.

Era fikk ny lue også, sydd av et vakkert stoff fra Stoff og Stil.




I morgen skriver vi 13. april, og vi er snart midtveis i denne måneden også. I påvente av vår og soldager, kaffekopp og fuglesang på altanen, retter vi ryggen og "står hain av".

1 kommentar:

  1. He he, jeg må le litt... det er akkurat det samme som hos meg, - jeg har SÅÅÅ store planer på våren, med såing og alt som skal gjøres. Deling av stauder, planting og nye blomsterbed, - men det meste blir med tanken... Tomater ble det i fjor, men tror ikke det blir i år... Jaja!
    Så artig lue, og kjempefine munnbind!

    Ha en fin dag!

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...