søndag 25. april 2021

Gammel dongeri blir som ny

Dagene er gode på Helgeland. At vi har en kraftig sur nordvind får så være. Noen dager har vi kunne sitte ute med kaffekoppen og det gir mening. Hekken er klippet helt i ankelhøyde og jeg sier det igjen: nå skal den aldri klippes mer. Det er bare altfor slitsomt. Sist fikk jeg så vont i albuen av den tunge hekksagen. Og hvorfor skal den på liv og død klippes sier nå jeg. Her planter vi hekk for i ly mot vind, sno og innsyn og så klippes den med alt det stress og jobb det innebærer. Men så er det sånn at jeg og gemalen har hver vår mening om den saken. Nok om det.

Den eldste sønnen min kom forleden med en utslitt dongeribukse og spurte om jeg ville ha den. Han vet jeg syr noe av alt mulig og samler og samler også på gamle klær. Denne buksa fra Jack and Jones var ikke noe unntak. Sydde et par grytekluter av bukselårene og piffa opp med litt maritime bilder fra ei gammel gardin.

 Ps: Gjenbruk er som musikk for mine ører. Nå skal han få dem til kjøkkenet som er under oppussing.


Innerst på lommen sto det trykket en artig tekst som jeg klippet ut og sydde på forsiden.



Noen dager tidligere i denne uka ble nok et par grytelapper til. Fant ideen på Pinterest og syntes disse ble skikkelige fine. Her er det bare fantasier som setter grenser. 


Ha en flott dag med eller uten hekk.

 

3 kommentarer:

  1. Gryteholderne er flotte :-)) Jeg er spesielt glad når jeg kan sy noe ut av klær som ikke lenger er brukbare ... å transformere noe ubrukelig til noe vakkert og nytt er en indre glede. Lykke til med kjøkkenet ditt. Ha en fin uke.
    Hilsen fra Viola ... p.s. vi hadde nattfrost, men nå skinner solen...
    Mange hilser til Nordland.

    SvarSlett
  2. Wow så tøffe grytekluter. Olastoff er så anvendelig. Søte mus-grytekluter også. Ja pinterest har mye artig.

    SvarSlett
  3. Fine gryteklutar, og smart gjenbruk :)

    SvarSlett

Langs hver en vei...

 Da jeg tok på joggeskoene i går for en gåtur, var det lenge siden sist. Med en nyoperert kropp (for 14 dager siden) , har jeg tatt det litt...