mandag 22. mars 2021

Høner og haner, festet med nål og tråd.

Det er mandag og ny uke. Jeg har nettopp kjørt  jentene til skolen. Ute pøser regnet ned og jeg elsker det. Beste ønske er at snøen skal forsvinne og vi kan begynne på en etterlengtet vår. I det siste har det snødd og regnet om hverandre og det blir liksom verken vinter eller vår.

Jeg har sydd disse artige trekantpungene. Fant mønster på Pinterest og så Viola hadde sydd slike nylig. Det er en veldig smart metode for å sy en bitteliten pung som kanskje bare skal romme en nøkkel eller noen småpenger. Og den var super rask å sy. Passet meg ypperlig som er en passe utålmodig "sydame".


Og så var det påskeduken da, endelig ferdig. Må bare fortelle at denne har ligget langt inne. Men så er det denne ånden som plutselig bare kommer over en og da er det så ENKELT å få ufoer ferdige. Synes selv den ble akkurat nok fin til å ha på bordet påskeuka. Resten av livet dens blir jo i en skuff som er godt lukket og ikke åpnes hver dag for å si det sånn.


Jeg pynter ikke så mye i påska, men litt gule lys og kyllinger er artige å ta fram. Ønsker er jo å kunne sitte i solveggen med den berømte appelsinen og for ikke å glemme kvikk lunchen. Å høre fuglene i flerstemt parringskvitter og at det drypper høylytt fra taket. Ja det er lov å drømme.

 Etter skoletid er det hurra hei og hopp med jentene, og jeg kan ikke annet enn å glede meg. Husk dagen i dag kan bli din beste dag.

5 kommentarer:

  1. Ååå så fin påskeduk!
    Artig å se alt du syr, - symaskina mi og jeg er ikke så gode venner lenger. Jeg sydde nok en del da de to eldste døtrene mine var små, men det er så lenge siden at jeg tenker at det var i "mitt forrige liv" hehe

    Ha en flott uke med all slags vær, slik som her.
    Klem Inger G.

    SvarSlett
  2. Så flott løper! Det er kjekt å ha litt påskepynt, og en så fin bordløper blir nok kjekt å ta fram igjen år etter pr. Her går det i julebroderi og julequilt. Jeg får finne fram litt påskepynt til helgen. De små trekantpungene ser kjekke ut. Må se om jeg finner de og i første omgang lagre de. Kos deg med jentene og så håper jeg våren kommer til deg også snart.

    SvarSlett
  3. Ahhh ... Jeg er glad for at du sydde de små trekantede posene også ... de er morsomme å sy. Påskeløperen din er veldig pen, jeg tror jeg må sy noe sånt. Gjør deg komfortabel mens du dekorerer til påske. Her hos oss er påskeegg - som henges på buskene i hagen - pyntet.
    Varm hilsen til deg. Viola

    SvarSlett
  4. Superfine nøkkelpunger og koselig påskeløper. Ønsker deg en god påske og håper du får sitte i solveggen med appelsin og kvikk lunch.

    SvarSlett
  5. Søte punger, og nydeleg påskeduk. God påske :)

    SvarSlett

Langs hver en vei...

 Da jeg tok på joggeskoene i går for en gåtur, var det lenge siden sist. Med en nyoperert kropp (for 14 dager siden) , har jeg tatt det litt...