søndag 16. februar 2020

Som mine dager er

Idag er en nydelig søndag med stille og en snev av sol. Timba og jeg var ute på tur, men den ble ikke lang. Når hunden nekter plent å gå videre er det bare å vende nesa hjemover. Jo sant nok irriterer han meg av og til, jeg var så ivrig og glad, men der ble jeg raskt satt i overgitt modus. Ja ja ikke noen sak egentlig, men vi må ha noe å klage over. 
Ny sokkene til ho Nynna er ferdig og jammen tok hun dem på med engang de var ferdige.... rart, der har ungjenta på 16 (og lik alle andre i den alderen) vimset rundt i(ankelsokker med litt bar hud mellom sokk og(selvfølgelig) hvite joggesko) i djupsnø og regn hele vinteren. Iallefall , det er en slags setedalsokk he he, stjal litt mønster derfra slik at den skulle bli lik genseren.

  1. For et par dager siden fikk jeg sydd litt. Disse herlige kattebildene kjøpte jeg på Wish for ei stund siden. Nå fikk jeg brukt dem og jeg ble veldig fornøyd med resultatet. Stoffet er fra et skjørt jeg fant på loppis. Nydelig lilla litt linaktig fast stoff. Alltid herlig med gjenbruk.



Ellers er det ganske så stille på syfronten. Kjennes nesten som jeg venter på noe og det må være våren. Blir veldig lei av omslag i været hver dag nesten. Er ikke piggskoene på, er støvler alternativet. Gleder meg til joggeskoene kommer frem og vi kan trippe lett av gårde uten redsel for knall og fall. Gamle damer må være forsiktige har jeg fått hørt.... særlig etterat jeg ble pensjonist.

Ha en isfri aften.

2 kommentarer:

  1. Så fine sokker, og så kjekt når ungdommen vil bruke dem! De kattebildene var morsomme! Jeg synes også det er fint når en kan gjenbruke stoffer. Rart hvor forskjellig været er i landet vårt. Vi har hatt veldig mye fint vær i vinter, men akkurat idag har det regnet og blåst stiv kuling!

    SvarSlett
  2. Wow så fine toalettmapper! Gjenbruk er allt fint, og de artig stoffpanelene var jo bare midt i blinken!! Og sokkene er jo så flotte. Ja ungdommen er rar med somme ting, som bar hud ved anklene vinterstid. Godt å få på hjemmestrikk da😉 her er det pluss3 og glatt som bare det. Vi har jo snø og full vinter ellers så veiene blir gruset hele tida.. Rar vinter. Ha en fin uke videre👍🏼

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...