mandag 17. februar 2020

Å være.

Jeg ser ut av vinduet når jeg står opp og jeg gleder meg til en ny dag.... det blir lyst og med sol idag. Det kjennes som å våkne opp fra ukevis i regn/snøslaps og mørke. Til å med kråka hørtes glad ut i dag og var lysere i stemmen. Men det er litt fralandsvind og isende kaldt selv om vi har stakkarslig 3 plussgrader. Planer for dagen er ikke store, bare være til liksom. Kaffen er også ekstra god og kopp etter kopp nytes i morgentimene. Når det blir varmere i været skal jeg kjøre ned til sjøen og sitte på en stein i fjæra tidlig på morgenen.
 Tenkte ofte på det når jeg hastet avgårde til jobb. Tenk å bare kunne gjøre det, og nå kan jeg.😊For meg er det kvalitetstid som det så fint heter på fagspråket.

I siste Hjemmet var det oppskrift på babyvotter og jeg elsker småstrikk, derfor blir det et par sånne som tv strikk.
Jeg var på Loppis i helga, ble litt skuffet fordi jeg trodde det var litt større enn det var. Kjøpte to bøker og noe småtteri. Var egentlig på utkikk etter stoff og gammelt broderi men det var lite av det.
På syrommet er jeg i gang med en ny duk til meg selv  denne gangen.  Er litt spent sjøl fordi den ble absolutt ikke slik jeg hadde tenkt. Farger og mønster blir ofte til i øyeblikket uten for mye planlegging. Jeg er en noe utålmodig sjel og ting må skje fort. Ikke det beste utgangspunktet ved en symaskin.

Legg til bildetekst
Et sytroll som nyter.
Ha en flott dag.

5 kommentarer:

  1. Så deilig og bestemme over dagen selv. Og så søte votter du har strikka. Loppis er gøy men er for tidlig her for det, vi har full vinter men plussgradene er her og fryktelig vind. (for oss er 5m/s fælt) og nå har vi hatt 11m/s 🙈 folk på kysten ler av oss som bor så langt inn i landet som det går an😂

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  3. Hei, og takk for hyggelig kommentar hos meg! Ja, bruktfunn er moro, og ikke minst jakten på et godt kjøp! Så hyggelig blogg du har! Ha en fin dag nordpå! :-)

    SvarSlett
  4. Det blir søte babyvotter. Jeg liker snøstjern. Vakker farger med natur og lysblå... bruker du også?
    Etter en lang våt vinter er jeg endelig i det snødekte landskapet og
    gleder meg.
    Snøstjern hilsener fra Viola
    Etterpå kan våren komme :-))
    Nydelig duk du syr... masse glede jeg ønsker deg.

    SvarSlett
  5. Hei hei! Kom plutselig inn på din blogg, - og her har jeg aldri vært før. Såg koselig ut her!
    Ser ut som du er glad i farger, akkurat som meg... :)

    Ha en flott søndag!
    Inger G.

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...