onsdag 19. november 2014

Vi er midt i vinteren og dagene kommer og går med sol, stille og barfrost. En ønskevinter de luxe for oss på Helgeland som er vant til mye vær på denne årstiden. I fjord hadde vi stormen Hilde og Ivar, ja husker ikke navnene, men skog som har stått i en mansalder lå strødd omkring i distriket. Når sola lyser opp dagene går det meste så lett også. Jeg gleder meg over naturen og prøver å komme meg ut på en liten tur hver dag. Jo eldre vi blir dess mer blir vi opptatt av å nyte....
"
Her i "Helvete" er det utrolig vakkert uansett årstid. Nå som sollyset farget alt i gull skapes det vakre naturperler overalt også.
Og Timba og Petter er med, skikkelige jeve turkamerater spør du meg.
















Dette stoffet har jeg spart litt på fordi jeg syntes det var så pent, men nå kom det under skjærekniven. Ble ei litt stor toilettmappe og størrelse på disse det trenger vi damer.Basta.
Litt nytt har jeg sydd til neste julemesse, men har ikke allverden av tid så det blir ikke så mye.
 Denne toilettmappa er sydd av et stoff jeg kjøpte for mange år siden, da Jysk enda  het Norsk Sengetøylager. Det er et gardinstoff med litt fylde i og passe godt til ei toilettmappe.


Her er blomstrene i sin siste akt, tørket og litt rimfrosset, men vakre på sin måte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...