mandag 9. oktober 2023

Jeg er velsignet.

 I dag er det en måned siden jeg skrev sist her på bloggen. Jeg ble operert for kreft på nyre og i tykktarmen 19 september. Etter 10 dager på Unn i Tromsø reiste jeg hjem. Dette er utsikten fra sykesenga mi. Så rett på Ishavskatedralen på andre siden av brua. Tromsø er nok en vakker by, men jeg var ikke på "sightseeing". Formen var litt laber og det beste var senga til jeg reiste hjem.
Noen dager etterpå ringte legene i Tromsø og sa jeg var erklært kreftfri. Trengte ikke cellegift eller stråling. Det var den beste beskjeden å få. Jeg har takket og bøyd meg ydmykt i støvet. Jeg er blitt velsignet. Og ikke minst stor takk til legene som reddet livet mitt. En lang operasjon på hele 9 timer.

Maten på sykehuset var upåklagelig, men kunne ikke unnlate å ta et bilde av all plasten etter kveldsmaten. Hver ostskive og pølsebit innpakket i plast. Men yougerten ble servert med treskje. Ikke det beste for en uten matlyst. Ikke alt er å forstå.👵
Men bare så det er sagt, sykepleierne og legene behandlet meg som ei prinsesse. Kan ikke sies for ofte.
Sees så godt for meg som har ligget på sykehus på 60- tallet. 


I går prøvde jeg meg på syrommet. Selv om formen slett ikke er på topp, var det veldig godt å være tilbake. Nå blir det litt sying til julemesse, er invitert til to stykker. Spennende å ta fram julestoffene igjen.


 Ute pøser regnet ned, og vi er midt i "høstsenariet", med gule blad, vissent løv og kalde dager. Men livet leker dere, ha en flott dag.




3 kommentarer:

  1. Så godt å høre. Lykke til videre i livet.Hilsen fra ei med sydilla på Østlandet.

    SvarSlett
  2. Så utrolig godt å høre at det har gått så bra med deg! <3 Jeg har vært inne her mange, mange ganger i det siste, - venta på et "livstegn" fra deg.... Tenk at du slipper etterbehandling, - det må være godt! Skjønner at det var en stor operasjon, siden det tok så lang tid. Nå er det bare å se opp og framover, og snart er du i fin form igjen! :)
    Ja du snakker om..... all den plasten og så ei treskje til yugurten ... Helt forferdelig!
    Her har høsten også kommet, og tatt skikkelig tak. Nå stormer det ute, og det uler rundt husveggene.... Men det har sin sjarm det også.

    Ønsker deg ei fin og rolig tid framover, hvor alt blir "bedre og bedre, dag for dag"
    Stor "god bedring - klem" fra meg!

    Får ikke publisert kommentaren på annen måte enn Anonym.... Hm
    (Men det er meg: I det lille røde huset)

    SvarSlett
  3. Det var gode nyheter! Så godt å høre. Flott å slippe mer behandling. Ta den tida du trenger nå til å komme deg i form igjen. Du har jo vært gjennom en stor operasjon. God bedring videre!

    SvarSlett

1.mai

Mai måned kom som en sommerbris med alt den har med seg. Her på landsbygda er det fast takst at bøndene kjører ut møkk 1.Mai. Med all sin od...