søndag 15. oktober 2023

Siste nytt fra syrommet.

Og dagene er gode.💕 
Endelig kommet meg på sy rommet igjen. Vi trives så godt i lag jeg og symaskina etter lang tids adskillelse. Nå komponerer vi sammen og sist ble det en kjøkken-løper med grytelapper i samme stil. Som vanlig etter innfallsmetoden. Kanskje ble fargene litt sommerlig, men det får så være.


Etter en ide fra pinterest måtte jeg sy disse artige små mappene med kors på. Supre å ha i håndvesken eller sekken med plaster og litt førstehjelp i. Disse er små og tar ingen plass, men holder orden på småtingene som har en tendens til å flyte rundt. Tenker disse kan bli julegave til noen som har alt.

Og nå er det "dags" å begynne å sy litt jul selvom det er lenge igjen. Har erfaring med at dagene går fortere enn en tror på denne årstiden.


 Fant et artig stoff med sauer pÃ¥ og det passet perfekt Ã¥ sy disse strikkeveskene av. Passer akkurat til en bunding som en sokk, lue eller vott og grei Ã¥ ha i veska om en vil ha strikking med. Noen vil kalle dem for toalettvesker og de vil passe til det ogsÃ¥. Ganske romslige med denne fasongen. 

PÃ¥ kalenderen har vi passert  1.vinterdag som var 14 oktober . Ute er vinden iskald og kommer kast i kast fra nordvest. Selv pus stopper i dørsprekken og tenker seg om før hun smyger ut. 
Ingen nÃ¥de der, vi stÃ¥r ubønnhørlig foran vinteren igjen.... Best Ã¥ fÃ¥ ned vinterklær fra loftet, noe Ã¥ tenke pÃ¥ i morgen.  NÃ¥ er det snart natta i huset og senga venter. Sov godt og drøm søtt.



1 kommentar:

  1. Så kjekt å se at det går framover med deg, og at symaskina og du er sammen igjen! Du lager så fine ting, og jeg ser du er nøyaktig i det du lager...
    Ja høsten har tatt godt tak her hos meg også, - i natt var det kun 2 grader... brrrr... men sola er framme nå og det meldes opp mot 9.
    I dag lager jeg god gammeldags ertersuppe, av saltet svineknoke og gule erter som jeg har hatt liggende i vann i natt. Med masse småbiter av forskjellige grønnsaker. Mmm - det skal bli godt. Lager en stor kjele, og har invitert en liten gjeng fra familien, slik at jeg ikke må spise alt alene!!! Hahaha
    Ønsker deg en flott høstlig dag!
    Klem

    SvarSlett

1.mai

Mai måned kom som en sommerbris med alt den har med seg. Her på landsbygda er det fast takst at bøndene kjører ut møkk 1.Mai. Med all sin od...