tirsdag 31. oktober 2023

Snart november.


Fremdeles nydelige dager. Jeg våkner ganske tidlig og gleder meg til en ny dag. Det er kuldegrader og kjennes kaldere ut enn det er, 4-5 minus er jo ingenting egentlig. Men med ovnsvarme og et pledd i  ny og ne, kan dagene nytes til fulle.
 Jeg har sydd ganske mye siste dagene og er for såvidt kommet i mål. Julemessa bruker ikke akkurat ta helt av (mange eldre som kommer for å treffe kjente og drikke kaffe og slå av en prat) og jeg har mange julegaver så overskuds lageret kommer til nytte.


Jeg fant fram mønster på stjernedukene og sydde tre stykker. Går mye stoff til bakdel og vatt til disse. I og med at jeg ikke får kjøpt noen av delene her på stedet, er det greit å ha en stor handlelapp neste gang vi er i Namsos.
Så hvilken forskjell bakgrunn kan gjøre. Ute på nysnøen ble de nesten borte.😄



 I morgen er det en ny måned igjen. November kan være tøff nok på mange måter. Maten til jul skal planlegges og ikke minst lages. julegaver skal kjøpes og så er dagene så uforståelig korte, nesten kveld med en gang en har tippet seg ut av senga. Men vi står i det år etter år. Tenker litt at noe skal utelates hvert år, men plutselig er en i samme settinga som før. Gamle vaner vond å vende.  Tenker på at mange har trangere økonomi enn før og sliter i hverdagen. Synes det er veldig vont å tenke på at mange gruer seg til jul på bakgrunn av det.



Tilslutt et bilde av sykehustrusa. Tror alle hadde samme størrelse. Kunne lett drukne i en sånn. Ha en flott kveld du der ute.

2 kommentarer:

  1. Du syr så mye fint! Den øverste mappa var nydelig. Håper du får solgt litt på julemessa. Kjenner til det med at markedet blir "metta". Jeg får noen strameibilder som jeg syr vesker av fra Norsk Misjonsselskaps gjenbruksbutikk. De gir jeg tilbake til salg på deres juelmarked. De første årene ble de fort solgt, men det er jo stort sett de samme eldre som kommer hvert år :) Ønsker deg en fin november, husk å lage deg gode dager i alt som skal gjøres.

    SvarSlett
  2. Hehe, - ja lekker truse! :) Disse julemessene rundt om i landet, er utrolig koselige. Men det er vel, som du sier.... en del som ikke handler så mye, men heller drikker kaffe og prater. Koselig det også. Jeg drar ofte på slike messer, og prøver å støtte selgerne så godt jeg kan, men det er noe med - hvor mye trenger vi.... Mye kreative folk i rundt oss, hvertfall!
    Kjekt å se at du er godt igang igjen, etter prøvelsene du har vært i gjennom. Her har det vært noen få kuldegrader på kveld og natt, ellers er det sol og fint vær. I dag blir det 7 plussgrader, ser jeg.... og 4 til natta. Og i dag skal jeg endelig få på vinterdekkene mine... (To dager på overtid)
    Jaja, - har ikke vært hverken snø eller glatte veier her enda, men regelen er vel at dekkene skal være på til 1 nov.

    Ha en fortsatt fin høst!
    Klem

    SvarSlett

Vi som står opp med sola.

I dag sto jeg opp litt før sola. Den kom over åskammen noen minutter senere. Dagen i dag blir nok fin. Graderstokken viser imidlertidig bare...