mandag 28. februar 2022

Tilbakeblikk...

I dag startet dagen med gnistrende solskinn og 4 pluss grader. Jeg bestemte meg fort å gå en lang tur. Men jeg var ikke kommet meg hjem før sola var borte og gråværet var her. 
Men når jeg går sånn med Bod Dylan på øret og balanserer med piggskoene mine på isen er det mange tanker som dukker  opp...
Jeg ser meg selv som 16 åring også da med Bod Dylan , men da fra en heller middelmådig transistorradio. Jeg i blomsterskjorta mi som mamma sydde etter et bilde av Ringo Starr. Slengbuksene som jeg nesten tvang mamma til å brodere "make love, not War" på. Vi var hippe så det syntes....også vi som vokse opp på en gudsforlatt utplass på Helgeland.  Jeg er ikke så hipp nå, men turen og musikken gjør godt og vekker mange gode minner fra en svunnen tid. Og ikke å glemme musikksmaken, den holder fortsatt mål.

På den lange søndagen som var, fikk jeg sydd ferdig løperen jeg hadde begynt på.  Skulle egentlig bli en litt vinterlig løper med blå farge, men det skar seg gitt. Veien blir til mens man går taktikk igjen, funker fjell for meg.









 

Jeg ser klokka har tippet 24 og vi er på full fart inn i Mars. Det er første vårmåneden.

Ute tinte  det godt fra taket i dag da sola skinte. " Per varmstein" er kommet i jorden og det merkes. Det sies at hvis det drypper nok fra taket så en høne kan drikke seg utørst på den dagen, vil været bli slik flere uker framover og jeg er spent...

God natt fra et Sytroll.

4 kommentarer:

  1. Du gjør det riktig... kom deg ut i naturen. Vi må bevæpne oss med positive tanker i disse forferdelige dagene... og a god sang i øret er også alltid bra. Jeg har begynt å sy en jersey topp til meg selv... skal legge den ut på bloggen når den er ferdig.
    Mange hilsener til deg. Jeg ønsker deg fine turer i solskinnet.
    Klem

    SvarSlett
  2. Kjempefin løper. Og koselig å lese blogger nå som tida har bråstoppet litt. Fine solskinnsdager og lange turer er godt for sjela.

    SvarSlett
  3. Ja nå er det vår,- i hvertfall i følge kalenderen.
    Godt å se alt som titter opp fra jorda.
    Bob Dylan ja, - hørte mye på han jeg også.... Artig å minnes slike spesielle ting som hvilke klær man brukte i ungdommen! :) Fin løper!

    Klem fra meg!

    SvarSlett
  4. Løperen var veldig fin. Kjenner igjen det med at veien blir til mens man går når en syr. Ofte blir det plutselig helt andre stoff og farger enn det jeg hadde i hodet da jeg begynte. Morsomt med litt mimring!

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...