fredag 25. februar 2022

Vinter fortsatt

I dag da jeg våknet og så ut så det ikke ut som at det hadde regnet i det hele tatt selv om det trommet mot rutene i går kveld.
Snøen hang hvit og fyldig på trærne og kvistene bøyde seg i avmakt. Til og med småfuglene så overgitt ut og satt like på vinduskarmen. Det er som om vi er lullet inn i bomull. Og det er ganske uvanlig her på kysten. Men i år er det overflod av alt som er til ergelse ser det ut til. 
Verst er likevel krigen som herjer i Ukrania. Jeg synes det er fryktelig skummelt og tror hele verden holder pusten og venter på neste trekk. 


På syrommet går livet sin gang. Stadig surrer symaskina og jeg sitter trofast med foten på pedalen.  Siste verk på kronen er denne "ulveveska" eller mappe.  Jeg kjøpte en del overføringsbildet som ved hjelp av strykejernet sitter som knall. (fra Kina, alt kommer fra Kina egentlig).😉 

 
Småstrikk foran tv fortsatt.  Pinnene legges vekk når våren kommer, sånn er det ofte hvert år.
Ærlig talt uten at det er med mening, så ser det ut som om jeg er i en orange verden..... Det viser seg litt i det siste jeg har sydd .Kan være lengsel etter sola som virker inn på meg.
 Snart står Mars og vinker til oss og vi er ikke sene om å ønske vår måneden velkommen.

Ha en flott dag uansett farge.

1 kommentar:

  1. DEN løperen likte jeg! "Dritlekker" er det noen som sier.....
    Ja i går hadde vi all verdens vær her også.
    Det var flott solskinn, så regna det, og så kom ei skikkelig snøbye.....før sola kom fram igjen.
    Alt dette på bare ei lita stund!! hehe

    Ja jeg har ikke forstått hvor gal den mannen i Russland er før nå, - jeg er livredd for hva han kan finne på!
    Han er jo en stor narsissist, det vet vi, men nå må det ha klikka for han også!
    Håper Ukraina får all den hjelpen de trenger, for å overvinne denne grusomme krigen.

    Ønsker deg og dine ei fin helg. Inger G.

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...