onsdag 2. februar 2022

Februar på kalenderen.


Jeg og Basse går tur, det knaser godt under skosålene, det er 5 blå og isende østavind.
Men over åsen titter en blek vintersol fram og gir håp om bedre tider. Februar har begynt og vi er en vintermåned fattigere, heldigvis.


I vindusposten gløtter en kattunge nysjerrig ut på verden utenfor. Hun er ny i storfamilien og heter Millie.



Jeg for min del sitter ofte i sofakroken om dagen, da blir det småstrikk fordi jeg ikke er i modus til å ta fatt på noe stort enda. Bil- vottene er raske og strikke, de passer også ypperlig til å kalles mobil- votter, mest på grunn av frie fingertupper.



Og jeg er om sagt litt i gang på syrommet. Begynte på en løper. Etter mye om og men og alle lapper ble snudd hit og dit ble den sånn. Den ble ferdig omsider og resultatet ble ganske bra om  jeg skal si det selv.😀 
 


Og her sitter vi to, stadig omslynget he he, vi gleder oss over å være sammen, over lengre dager og lysere tider bokstavelig talt. Hold ut du der ute også, det er håp i hengende snøre.




2 kommentarer:

  1. Ja heldigvis, så har vi startet på den siste vintermåneden,
    - selv om mars og april kan være "lunefulle"....
    Men da er det vår uansett!
    Artige bil/mobilvotter du har laget, - og friske farger på løperen!
    Her er det plussgrader, og snø....

    Torsdagshilsen fra Inger G.

    SvarSlett
  2. Det er alltid hyggelig hvordan et stykke sy forandrer seg... løperen ble flott.
    Jeg ønsker deg mye glede med kjæledyrene dine, den elskelige katten og den tillitsfulle hunden.
    Og åh :-) så hyggelig, jeg har kose-mannen min her også.
    Vi ønsker deg en fin søndag.

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...