mandag 24. januar 2022

Dager som har gått.

Det er 24 januar, en hel vinter måned er snart over. Jeg har rullet meg ut av senga hver morgen, for å tippe meg ned på sofa og se Tv. Og jeg er så lei Tv, reklame, facebook, instragram og sosiale medier at jeg kan ikke få sagt det. Samme nyhetene hver time, sportsendinger all mass og jeg hater det. Sterke ord fra meg som egentlig er så snill, men jeg føler på kroppen hva pandemien har gjort med oss. Den 3 sydenturen vi hadde gledet oss til, ble også avbestilt. Frister ikke med munnbind i sol og varme. Da skal det nytes og koses.

Enda vi som bor på dette gudsforlatte utposten og det er delvis langt mellom naboene her. Likevel ...nok er nok. Været har vært litt voldsomt i det siste og liksom ikke fristet ut på tur heller. Alt strevet til jul og så var det over så fort. 
Jo sånn, det var godt å få det ut....


Vi hadde en dag med aldeles nydelig vær forleden Daog jeg ble med ei venninne ut på tur. Vi gikk i over en time og fikk samlet nye krefter og puste inn ny frisk luft. Turterrenget her er noe for enhver, også for meg som ikke liker å gå på fjell, men heller vasser nede i fjærsteinene.


Nye ullsokker til Yvonne og Celin.

Og så har jeg sydd 2 sett grytekluter til ei dame som bestilte noe litt maritimt. Jeg hadde et nydelig stoff med måker, himmel og skjærgård.  Her er resultatet.


Her er det forresten fugler i alle retninger. Fanget dette motivet på fuglebrettet en morgen. Dompapphannen  er så nydelig, litt sært at hunfuglen er så grå og smakløs. Nei kjenner meg ikke igjen der, vi damer liker farger, tror Vår Herre gjorde et miss gitt.

 

Ha en fin kveld du der ute, har du vinger eller kosteskaft, fly forsiktig!

3 kommentarer:

  1. Du har helt rett, det grå og Corona tynger sjelen. Igjen mer regn enn snø... 3 dager 7 cm snø var ikke til å gå på ski. Med skiene kan jeg motivere meg hver dag!!! Så nå har jeg begynt å gå på treningssenteret. Jeg vet, for en luksus, jeg kan dra dit på 15 minutter... for tiden går jeg 3 ganger i uken... og humøret mitt har blitt bedre :-)))
    Jeg kan tilby deg syrommet ... gryteklutene dine er vakre :-)) Sy noe fint ...og jeg skal ta en titt. Jeg har akkurat begynt med hatter, favoritten min er den med de små husene og den stripete blender...godt og varmt i vindvær.
    Jeg sender deg en motiverende hilsen og en klem.

    SvarSlett
  2. p.s. Sokkene er så flotte og ser ut som du er i godt humør :-)))

    SvarSlett
  3. Åååå så heldig, dompapene har forsvunnet fra meg!
    Forstår ikke hvor de har blitt av....
    Du beskriver akkurat det jeg også tenker, - drittlei sosiale medier og gjentagende nyheter.
    "Alt strevet til jul, og så var det over så fort" - disse tankene gjorde jeg meg også, i år, for første gang....
    Neste jul planlegger jeg å feire på NordKypros.
    Flotte maritime grytekluter forresten! Og søte sokker!

    Januarhilsen fra Inger G.

    SvarSlett

Langs hver en vei...

 Da jeg tok på joggeskoene i går for en gåtur, var det lenge siden sist. Med en nyoperert kropp (for 14 dager siden) , har jeg tatt det litt...