tirsdag 2. februar 2021

Nydelige vinterdager

Tidlig dag og det er kaldt her, men herlig turvær. Jeg med ørepropper  og rock roll på øret, lille Basse i bånd, hoppende lykkelig rundt. Det kan ikke bli bedre. Piggskoene mine er stødige og jeg kjenner meg trygg selv på islagt grunn. Naturen er absolutt på sitt vakreste, ren og ny og urørt rim og snø. En blir litt ydmyk i sånne omgivelser og takker for dagen og alt den bringer med seg.

Spor i snøen vitner om at mange er ute på tur disse kalde vinterdagene. Her vi bor er det ikke vanskelig å holde to meteren. Og alle er flinke til å ta hensyn og følge retningslinjene kommunen har satt. I denne noe vanskelige tiden for mange, er det viktig å tenke over hva vi likevel kan gjøre og ikke bare fokusere på det vi bør holde oss unna så lenge pandemien pågår.

En liten rydde runde i kleskapet og jeg fant noen topper som absolutt kunne nyttes til noe. Jeg fikk sydd 3 nye luer, mønster på Pinterest som var enkel å følge. Lykkelige meg som fikk sydd litt gjenbruk. Mye brukbart stoff i klær som er lagt vekk eller vi er blitt såkalt "lei" av. Tenker tilbake på mamma som ofte sydde om klær til oss da vi var barn. 




 Jeg fikk litt nytt stoff i posten etter jul, prikkete i alskens farger og jeg sydde en smal løper til Tv bordet, kanskje ble den litt vel dristig. Men en såkalt fargeklatt trenges i denne rare tiden vi befinner oss i. 

Ønsker alle en fargerik aften.

1 kommentar:

  1. Råtøff løper! De prikkete stoffene er bare til å stryke på hos meg, nydelige og for fine til å sy av🙈 vakre bilder og nydelig landskap du bor i. Fine luer og gode sokker har du også laga, minusgrader ved kysten er ikke så vanlig nei, nei her har vi gammeldags vinter, mye snø og mange kuldegrader. Tørt vær her på innlandet.

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...