torsdag 28. januar 2021

Vintersol

I dag ble jeg møtt av en nydelig blek vintersol da jeg gikk på butikken. Ble litt overrumplet, men kjente straks hvor herlig det var. Lyset og sol og minne om at vi går riktig vei.  Vi har bare 4 blå, men det kjentes kaldt likevel. Vi har da fått snø også og enda ligger den i ro. Men landvindsrokket (fralandsvinden) som er meldt mot helga vet vel å få fatt på sakerne..

Nå som dagene er lyse og vi har fått snø, fikk jeg et lite puff til å sette meg foran symaskina ei stund. Når jeg så godt som aldri har et mønster å følge, er det like spennende hver gang å se hva fargene og sammensettingen blir til. Tenkte litt på en vinter-løper, men plutselig var den overdrysset av sommerlige blomster. Uansett, det var deiligst å komme i gang med noe på syrommet igjen. 




Og så er det disse timene foran tv selvfølgelig, men det kommer noe positivt ut av det også. Ankelsokker til jentene. Ullsokker er tydeligvis ute, (alle går med bare ankler og ja fryser tenker jeg) men disse falt i smak. Nå har jeg strikket et par til meg selv også, skjønt jeg ikke ser meg selv som noen moteløve, he he

Ha en flott aften med eller uten ullsokker.
 

 

2 kommentarer:

  1. Definitivt med ullsokker - og utvendig med votter :-)) Hilsen til deg ... mange :-)
    Blomstene er så veldig vakre ... SUPER... kanskje jeg burde prøve little doilies/teppe også ???
    Jeg ønsker deg en fin helg.
    Viola

    SvarSlett
  2. Koselig løper som venter på våren, og ankelsokker i strikking var noe nytt, men de blir vel og godt mottatt tenker je. Ha en fortsatt fin helg. 👍🏻

    SvarSlett

Langs hver en vei...

 Da jeg tok på joggeskoene i går for en gåtur, var det lenge siden sist. Med en nyoperert kropp (for 14 dager siden) , har jeg tatt det litt...