tirsdag 28. april 2020

Tidlig morgen

Å bare sprette ut av senga klokka 7 på morgenen, titte ut av vinduet og se at det er knall blå himmel og en stooor sol må bare oppleves. Vi som har levd i snøslaps, regn, vind og gråvær i måndtesvis fortjener jammen dette nå. Jeg sitter ute  med kaffekoppen og hører på småfuglene som er i full gang med familieplanleggingen, av og til høres et hest "kra kra" fra ei kråke som også er på partnerjakt. Ellers er det veldig stille så tidlig på morgenen. Ute er det bare snaue 3 grader, men likevel, det er bare vidunderlig, vi går bedre tider i møte.
Og i disse Coronatider har det blitt mye Tv titting og jeg har strikket flittig hver kveld. Nå har Yvonne fått flere par sokker, og jeg har strikket en hel del som ligger klar i den store gaveeska. Det mangler ikke på garn her i huset for å si det sånn. Denne votteoppskritfa er selvkomponert og jeg ble veldig fornøyd med den.


I hønsegården er det egentlig litt stille etter en lang vinter, men nå kan høner og haner komme seg ut i frisk, dog kjølig vårluft. 

I hagen er det foreløpig også veldig stille, men det er et annet kapittel.

Ha en fin dag med eller uten (sol)

2 kommentarer:

  1. Herlighet så fine votter. Og de mørke var bare nydelige i farger. Ja endelig har sola tint snøen her, er at en klatt ved muren her. Men blåmeisen bygde tidlig og nå har de lagt 6 egg, muligens 7, vi har kamera i flere kasser og kan følge med på vårens vakreste eventyr.

    SvarSlett
  2. Super votter... yes, vi trenger i vinteren og kalt høsten. Alltid god å ha :-))
    Deilig med fint været og sitte på terrassen, driker en kopp kaffee, høre fugler og strikker en litt...
    jeg har garnet i huset... mange... også... og nå, jeg har Kamm-garnet fra England å få nye... nå og da kjøper du noe nytt, selv om det allerede er mye hjemme ;-) Yes, jeg vil strikke Gansey ... veldig koselig.
    Klem fra Viola
    P.S. Fantastisk, hønene dine og hanen ... det vil være fint for dem i hagen også :-)

    SvarSlett

Langs hver en vei...

 Da jeg tok på joggeskoene i går for en gåtur, var det lenge siden sist. Med en nyoperert kropp (for 14 dager siden) , har jeg tatt det litt...