torsdag 9. april 2020

Skjærtorsdagsmorgen.

Jeg listet meg ned fra loftet allerede klokken 6 i dag. Ute har det snødd igjen og det er ganske grått. Ser ut som vinteren skal vare og vare,  som alt annet. Coronaviruset er her fortsatt og skremmer livet av oss. På tv meldes det at Norge skal åpne opp mer etter påske og jeg liker det ikke. Småungene skal i barnehagen og skole og jeg fortviler over at de minste skal i ilden. De som ikke helt skjønner og vet hva som skjer,  de som klemmer og deler alt fra snørr til leker??  Jeg synes det er rart og skremmende at politikerne tenker sånn, antar det er pengene som begynner å bli viktigere enn menneskeliv.😓
 Jeg begynner å lengte ubeskrivelig til det normale, til å møte venner og familie. Savner småjentene, nå er vi redd for å møtes så mye.


I ren optimisme forleden da sola skinte og det var litt vår ute, sydde jeg en vår/sommerduk.  Den ble til etter innfallsmetoden som er den beste for min del. Jeg kan virkelig fråtse i stoff og farger. Verst er at lageret av vatt begynner å merkes. Må helt til Namsos for å kjøpe det, og dit kan vi ikke kjøre nå.
Min variant av tulipan-duken. Er sydd på ubleket lerret fra Stoff og Stil.




La oss ikke glemme å leke i en rar hverdag.
Med dette herlige kortet ønsker jeg dere alle en fortsatt riktig flott påske.

4 kommentarer:

  1. Veldig hyggelig. Du sydde fantastiske blomster og tulipaner. Slike flotte farger. Det er en glede å se på dem.
    Vi har fortsatt fint vær her, i går var det fantastiske 20 grader, men det blir kjøligere, senest på mandag. Så nå bruker jeg det fine været ute :-)))
    Jeg sydde også flere masker, da vi kanskje ha Abitur-eksamenene etter påske og da vil det være behov for mange munnmasker.
    Hilsen deg.
    God påske. Viola

    SvarSlett
  2. Lekre løpere, likte spesielt den etter innfallsmetoden, men begge to er nydelige. Deilige farger, noe vi virkelig trenger. Jeg deler også din bekymring, er faktisk litt redd kjenner jeg. Fortsatt god påske.

    SvarSlett
  3. Herlig løper, og jeg syns også det er kjekt når jeg kan dure i vei på egen hånd. Får håpe vinteren slipper taket snart. Vi har omtrent ikke hatt snø i år, og nå er våren kommet her sørpå. God påske! :-)

    SvarSlett
  4. Kosrlig med sjølkomp. Og særlig når de blir så fine som di der! Forsatt god påske. Her er vi ute nesten hele dagen for er ivrig isfisker og utnytter de siste restene av muligheten sammen med familien. 🙂👍🏼

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...