lørdag 28. desember 2019

Å sove på dagen

Dagene og nettene er ikke de samme nå i julehelgen. Ofte blir natt til dag og omvendt. Å tippe seg ned i senga si, trøtt, mett og ivrig etter å svimle inn i drømmeland er ikke like enkelt kjenner jeg. Hvordan kan senga mi  kjennes så vemmelig ut, tenker jeg mens tankene spinner om alt mulig som jeg ikke har tenkt på tidligere. Når jeg sovner langt uti natta og våkner først klokka 10 neste dag, føler jeg at jeg har gått glipp av dagens høydepunkt. Men så er det den lille timen som "ole lukkøye" lurer seg inn på meg og drar meg med inn i drømmefritt velvære, mett og sløv av all julematen. Ja jeg lover meg selv det ikke skal skje neste dag men, men.
'

No er det jo slik at alt til sin tid, vi nærmer oss faretruende  neste år.  På morgenen hadde det snødd pittelitt, akkurat nok til at julestemningen satt. Men 4 timer senere drypper det fra en grå himmel.  Helgelandsværet er i anmarsj.


Jeg fikk julegave ønske om setesdal genser fra Maria og jeg fikk den akkurat ferdig til jul. Den er strikket i Baby Merino.
 Genseren ble akkurat passe til vakre Maria

Ønsker alle en fortsatt god jul, enten dere sover om dagene eller ikke😉

3 kommentarer:

  1. Fortsatt god jul! Så flott genser! Det høres veldig mjukt og deilig ut med merino baby ull. Jeg prøver å sove om natten, men det blir jo lett litt seine kvelder når jeg har fri. :-)

    SvarSlett
  2. Deilig julegave... super fin. Jeg liker også.
    Yes, riktig til vakre Maria.
    Takk for de vakre bildene.
    Klem fra Viola og et riktig godt nytt år for deg og dine.

    SvarSlett
  3. Godt nytt år! Så fin genser, den var flott ja. Og søvn, ja det er viktig og sove når en er trøtt 👍🏻 men ikke enkelt når en snur litt på døgnet.. Flott julestjerne der, je har bare kunstige for je klarer ikke passe på blomstra.. 🙂

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...