fredag 6. desember 2019

I den bleke vintersol

Nå som netterne blir lengre og det blir mørkere og mørkere er det godt å ha et strikketøy i nærheten. Jeg koser meg veldig med strikkepinnene og det er fantastisk og kombinere med Tv titting. I de siste månedene har det blitt noen sokkepar, her er tre av dem, strikket i Viking sokkegarn. Noen par er allerede pakket i nydelig julepapir og skal glede noen forhåpentligvis.💗💗💗💗

I vinter har jeg fått sydd masse dukkeklær og salget er overveldende.  Dette er artig å sy. Har en del stoffer som passer ypperlig til å sy dukkeklær av.  I og med at det snart er jul, har jeg sydd masse i rødt. Da er det supert å ha et stofflager å ta av. 
Forrige helg kom vi hjem fra Sverige. Fikk noen dager med vintervær og snøføre i Tåsjødalen. Da er naturen på sitt vakreste med blek vintersol. Nå har jeg et eneste ønske for julen og det er at den blir hvit. Resten er forutbestemt og snart i boks bokstavelig talt.  I dag ble også tykklefsa bakt,
smurt og kommet i fryseren. Jeg har ikke planlagt noe mye, men sukssessterte og julebrød må vi ha.
Jeg har også i år sydd fleskerulle, akkurat som mamma lærte meg for mange år siden. Nybakt julebrød med rulle og eggesalat er fast etterat julegavene er pakket opp.

Ha en nydelig adventstid.

1 kommentar:

  1. Koselig tid og hyggelig å tenke på mottagere av så flotte sokker. Flink til å bake blir jeg aldri men noen slag kjem vel i bokser her også etterhvert. Flotte bilder du har lagt ut. Dukkeklær er fortsatt fraværende her i hus... men jeg koser meg med å se på blogger der det er dukkeklær og annet håndarbeid. Ha en fin adventssøndag :)

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...