onsdag 25. desember 2019

God Jul

Som dagene går sier nå jeg. Julen er i full gang og det er nesten som om jeg ikke har fått summet meg helt enda selv presangene ble ferdig i tide og avlevert og alt det andre fikk jeg også gjort. Likevel skulle jeg gjerne bremset dagene litt.
 Hos oss er heldigvis alt som før, alle barna med sine kommer til oss på julekvelden og jeg elsker det. I et lite øyeblikk når ribbasvoren nekter å bli sprø og potetene fortsatt er uskrellet, kjenner jeg et lite snev av stress og avmakt. Men det går fort over når når blide små og store jenter tripper inn i finstasen. Jeg er bare så heldig og jeg er veldig ydmyk og takknemmelig .

Fra våre Litauske venner fikk jeg denne julekula. Alt "homemade" også den flotte trekassen kula lå i.
Som vanlig var jeg på kirkegården og tente lys på graven til mine foreldre. (Alltid elsket og savnet)


Jeg var i skogen og "stjal" einer for å lage krans til grava . Det er tradisjon og kan ikke brytes.

Da jeg kjørte rundt med siste gavene så jeg et lite snev av sol i sør og jeg er glad den har snudd og vi begynner på veien mot lysere tider.

Ønsker alle en fortsatt God Jul.

1 kommentar:

  1. Så fin nisse! Og julekule i så flott innpakking er moro å ta fram år etter år. Pent på grava, pent å pynte med einer syns je. Ble granbar her da det var for mye snø. Ja nå går det fort mot lysere tider. Ønsker deg ei fin romjul og et godt nytt år.

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...