lørdag 27. juli 2019

Vi blomstrer...


Nå som alt blomstrer og flommer over kunne  jeg ikke la være å finne mitt blomstrete stoff, kjøpt på Ebay i vinter. Jeg elsker dette stoffet og det ble to toalett mapper. Jeg begynte på syingen i Sverige,  men så var det en masse mangler i syskrinet mitt og jeg fikk ikke gjort dem ferdig. Nå i ly av en nydelig sommermorgen ble siste stinget tatt og dette ble resultatet. De rommer det meste en trenger i toilettmappen. 


Disse rosebuskene er de eneste som overlever i min skrinne og mystiske hage. Det er 30 år siden vi plantet dem og uten annet enn regnvann og leirjord spretter de fram hvert år. De leverer virkelig for å si det sånn.
 Fant nydelige stoffer som ble med hjem sist jeg var i Namsos.

Fant blant annet et nydelig heste stoff .... Tenker jeg syr noe til en hesteglad venn. 

Nå som dagene er lange, lyse og varme, står symaskina mi for det meste alene i kjelleren. Jeg nyter disse dagene til fulle. Det ble en times sykkeltur i dag. Varmt med hjelm og 30 grader, men det gjorde underverket for kropp og sjel. Lukten av gress i veikanten, varm jord og grus og til og med eksosen fra alle bilene kjentes herlig. Ikke ofte det går å sykle uten iskald nordvind rundt ørene. Jeg vil disse dagen skal vare og vare, vi trenger.

Ha en heit kveld, her har vi solnedgang og fløyels vind.

1 kommentar:

  1. Nydelige blomsterstoffer! Og så flotte roser du har! Da vi overtok huset her var det mange rosebed etter svigerfar, han var så flink med roser. Men det tok ikke så mange år før jeg hadde tatt knekken på dem, jeg var ikke flink med roser :) Fortsatt god sommer!

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...