lørdag 30. mars 2019

Blå tulipaner.

Stadig dukker flotte lappeteknikkarbeider opp og jeg lar meg ofte ikke akkurat sy likedan, men stjeler litt av ideene. Dette er fra "Sol og Britt" eller noe i den dur. Det var tulipaner sydd i herlige farger. Nå ble mine blå av en eller annen grunn. Litt sjeldne sikkert. Det ble  en løper og en firkantet duk som passer på kjøkkenet tror jeg.


Mange ganger når en ser hva som finnes i hyllene av stofflager, blir en litt matt... Likevel er det beste utgangspunket å ha masse å velge i. Ingen butikker her omkring som selger stoff lenger så ikke akkurat lettvint å få fatt i noe i en fei, ære være stort stofflager tenker jeg.

 Når jeg sitter og kikker på gamle bilder er det ofte noen som peker seg ut. Og dette bilder av Saga som lita med store Lizzi som får smake av isen hennes.  Det er et såkalt blinkskudd. Lizzi er borte nå , men hun minnes i kjærlighet, hun var verdens snilleste, største og beste GD ever.

Ha en flott sydag alle som strever og koser seg på syrommet på en frilørdag.

5 kommentarer:

  1. Første tulipaner med stoff og sydd... det er veldig godt :-))
    Nydelig. Jeg liker. Ikke mer lang og vi har i hagen.
    Søt var bildet med is - drømmen.
    God helg. Hilsen til deg. VårenKLEM fra Viola

    SvarSlett
  2. Jätte fint 😍 ha en fin kväll kram från Nina

    SvarSlett
  3. Så lekkert dette var! Jeg har tenkt på å sy meg en ny vårløper, kanskje dette kan være inspirasjon. Men så sitter jeg her og surrer på PC-en isteden :)

    SvarSlett
  4. Så fin tulipanløper. Det ble fint med blå tulipaner. Det er kjekt når en syr at en kan bruke fantasien og velge de fargene en vil. Godt å ha et lager av stoff. Jeg har fullt i skuffer og skap her også, men likevel roter jeg bare i restestoffene.for tiden. Kos deg på syrommet! :-)

    SvarSlett
  5. Takk for koselig kommentar hos meg. Fine løpere. Blir fine å bruke nå som våren kommer:-)

    SvarSlett

Langs hver en vei...

 Da jeg tok på joggeskoene i går for en gåtur, var det lenge siden sist. Med en nyoperert kropp (for 14 dager siden) , har jeg tatt det litt...