lørdag 16. mars 2019

Loppis og litt til

I morgen timene ble det sydd en veske av et rosa stoff jeg hadde liggende fra ei stor damebukse jeg hadde kjøp for lenge siden. Denne er absolutt til ei lita frøken. Nå som nettet lokker med all slags sysaker er det så lettvint å bare bestille. Disse småpikene i fløyel kommer fra China, Bare å sy dem fast og stryke noen ganger med strykejernet, kan ikke bli enklere og jeg lar meg selvfølgelig friste.


Denne noe ubestemmelige figur sto litt for seg selv på loppemarkedet. Uten å tenke puttet jeg henne i kurven min, det var som hun var en kjenning. I et øyeblikk så jeg at det var en mini utgave av meg selv.... små pupper, og litt stor mage og korte ben. Må bare flire, hun skal få bo hos meg helt gratis framover.

Og jeg formanet meg selv høyt og tydelig, jeg skulle ikke dra med meg noenting fra loppisen denne gangen, men her ser dere. En stor hvit lampefot, et stort fiskefat i glass, et gammelt glass i pressglass og noen ubestemmelige lysestaker. At en aldri lærer og gjør det gang på gang ha ha ha.


Vi har hatt en flott dag 16 mars, litt sol og varmegrader, da lokker det med en tur i skog og mark. Blir litt fornyet og glad innvendig.

4 kommentarer:

  1. Så herlig veske med knallfine jenter på! Og figuren du kjøpte må være meg men tror je😂😂 Artig med loppis oog nå er dem i full gang forstår je👍🏻 jeg kunne hatt mitt egentlig loppis 😂😂

    SvarSlett
  2. Så fin veske! Kjempesøte jenter du har sydd på. Fine ting du fant på Loppisen. Morsom dame figur! Ja, det er kjekt å gå på loppemarked eller gjenbruken, og det er lett å få med seg ting hjem selvom en kanskje ikke tenkte en skulle det. Jeg har litt samlemani, men prøver å være hard mot meg selv og heller levere til gjenbruken. :-)

    SvarSlett
  3. Vilken fin väska du gjort. Ha en fin vecka kram från Nina

    SvarSlett
  4. Fantastisk, hva for deilig veske du har sydd. Jeg liker veldig. Gleder meg å se :-))) Kos deg. Ha riktig god dag.
    P.S. loppemarked - fristelsen :-))
    Hilsen fra Viola

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...