tirsdag 6. november 2018

Kirkebesøk

I morrest da jeg gikk ut for å dra på jobb i halv 6 tiden, var det en nydelig stjernehimmel. Det var 5 grader og helt stille. Det er nesten som en har lyst til bare å stå der og nyte morgenen.

Vi hadde Allehelgens søndag sist helg og vi var i kirka og på kirkegården og tente lys på grava til mamma og pappa. Når en sitter i kirken, kommer flere tanker om livet fram. Jeg blir alltid forundret over hvor syndige vi mennesker framstilles i kirkerommet. Jeg kjenner meg faktisk ikke helt igjen. Det er nok utrolig frekt av meg å si dette høyt. Men vi som er oppvokst på 60 tallet, lærte Fader Vår og de 10 bud og det er noe som en ikke glemmer selv som voksen. I vår verden hvor alt skal skje så fort er det likevel disse jeg lever etter. At små barn arver synder fra foreldrene forstår jeg heller ikke helt. Jeg tror ikke det er sagt av verken Gud eller Jesus, men av slemme prester for lenge lenge siden.
Dette var dagens utblåsning.

Jeg syr mye nå og planlegger litt til julemessa som skal være til helga.




Jeg fant rester med denne isbjørnen og det måtte bli en liten mappe, sydd i den blå timen. Jeg er veldig glad i applerings-metoden. Den nye symaskina mi syr veldig jevne og fine sting og passer perfekt til dette.


På siste messe jeg var med i fjord, var det mange som spurte etter disse mobil-lader posene. I år har jeg sydd noen flere. Er ikke helt fornøyd med å skrive med merketusj, men det er eneste som går an.

Som sagt er Halloween over og vi fikk selvfølgelig besøk av utkledde barn og voksne.





Og det ble jammen ei linselus med he he. Ha en blå aften.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...