fredag 23. november 2018

Små lommebøker er sydd.

Noen få, få netter, ja det er ikke ofte, så kommer ikke Jon Blund eller Ole Lukkøye. Jeg venter og venter men timene går og ingen kommer.  Jeg snur og vrir meg i timevis,  Tilslutt er alle liggestillingen prøvd på nytt og nytt at ingenting hjelper, da er det bare å stå opp. Heldigvis er det lørdag i dag og fri fra jobb. 

Når jeg ikke får sove ender det ofte med tankespinn og det er trasige greier. Da blir den minste bagatell til store uløselige bekymringer. Om helse, framtid og familien, for det er det som er viktig i min alder. Heldigvis går det helt over når morgenen kommer.


For mange år sien kjøpte jeg et stoff med disse vakre dyrebildene på. Da det er et julestoff har det bare blitt liggende . Men nå har jeg sydd flere små lommebøker. Jeg kjøpte knappepresse og den er så lettvint å bruke. Ut med borrelås.


I dag er det akkurat 1 måned til jul. Tida flyr nå fremover, kanskje fordi vi har korte dager og lite dagslys. I går kveld var Gemalen ute og hang opp julelys og da kjente jeg litt på at vi har ei fin tid foran oss selv om det kan være stressete for mange. Det gjelder å begynne i god tid, Er min mening. 


Ha en nydelig dag,

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...